Producent naczep Schmitz na plusie po ubiegłym roku

Największy europejski producent naczep wyszedł ze strat i zakończył ostatni rok obrachunkowy zyskami. Konkurenci także poprawili wyniki.

Publikacja: 06.10.2023 07:02

Producent naczep Schmitz na plusie po ubiegłym roku

Schmitz Cargobull

Foto: Schmitz Cargobull

Schmitz Cargobull zamknął rok finansowy 2022/23 (od 1 kwietnia 2022 r. do 31 marca 2023 r.) obrotami zwiększonymi o 13 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym, sięgającymi 2,6 mld euro. W okresie sprawozdawczym zysk przed odsetkami i podatkami (EBIT) wyniósł 108,5 mln euro (euro). Przy poziomie 4,1 proc. EBIT jest jednak nadal poniżej celu 5 proc. wyznaczonego przez spółkę w Strategii 2025. W 2021/22 roku grupa poniosła stratę 15 mln euro. 

Zatrudniająca 6800 pracowników grupa wyprodukowała 57 122 pojazdów (w zeszłym roku było to 61 082 pojazdów). W ostatnim roku finansowym grupa wzniosła nowy zakład w Saragossie w Hiszpanii oraz zwiększyła moce produkcyjne w zakładach w Wielkiej Brytanii i Turcji. – Naszym ambitnym celem jest przekształcenie naszych zakładów produkcyjnych w inteligentne fabryki – zapowiada dyrektor generalny Schmitz Cargobull Andreas Schmitz. 

Czytaj więcej

Szkolenia kierowców na "taczkach dla świnek"

Spodziewa się, że w ten sposób firma zwiększy produktywność o co najmniej trzy procent i podjęła już pierwsze kroki w zakresie automatyzacji i cyfryzacji montażu osi w Altenberge w Niemczech.

Konkurenci uzyskali nawet jeszcze większą od Schmitza dynamikę wzrostu przychodów. Obroty Krone w 2022 roku wzrosły ponad 15 proc. do 2,5 mld euro., a działu pojazdów użytkowych powiększyły się o 22,9 proc. do 1,7 mld euro. EBIT zmalał do 84,6 mln euro, co daje 3,4 proc. marży. Średnio- i długoterminowe zadłużenie koncernu zmalało do 471,5 mln euro z 500,5 mln euro. Grupa ma dostęp do finansowania wartości 1,2 mld euro, które obejmuje także zapasy. 

Przychody Grupy Wielton w 2022 roku wyniosły 3,44 mld zł, o 28 proc. więcej rdr. Grupa wypracowała szacunkowy wynik EBITDA na poziomie ok. 201,2 mln zł, który był o 39 proc. wyższy niż rok wcześniej. Przewidywana marża EBITDA wyniosła ok. 5,8 proc. 

Czytaj więcej

Dla obrony wolności potrzebna jest dobrze zorganizowana kolej

Niemiecki producent osi SAF Holland zanotował w 2022 roku przychód 1565 mln euro, o 25,56 proc. większy niż rok wcześniej. Spółka podała, że wzrost organiczny (bez zakupu szwedzkiej spółki Haldex) sięgnął 17,9 proc. Wynik finansowy był o 66,4 proc. lepszy i sięgnął 61,2 mln euro, co przede wszystkim zawdzięcza wysokiemu popytowi w obu Amerykach, Australii i Oceanii. W Europie i na Bliskim Wschodzie sprzedaż wzrosła o 11 proc. Marża EBIT wzrosła o 0,5 pp. do 8 proc. 

Schmitz Cargobull zamknął rok finansowy 2022/23 (od 1 kwietnia 2022 r. do 31 marca 2023 r.) obrotami zwiększonymi o 13 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym, sięgającymi 2,6 mld euro. W okresie sprawozdawczym zysk przed odsetkami i podatkami (EBIT) wyniósł 108,5 mln euro (euro). Przy poziomie 4,1 proc. EBIT jest jednak nadal poniżej celu 5 proc. wyznaczonego przez spółkę w Strategii 2025. W 2021/22 roku grupa poniosła stratę 15 mln euro. 

Zatrudniająca 6800 pracowników grupa wyprodukowała 57 122 pojazdów (w zeszłym roku było to 61 082 pojazdów). W ostatnim roku finansowym grupa wzniosła nowy zakład w Saragossie w Hiszpanii oraz zwiększyła moce produkcyjne w zakładach w Wielkiej Brytanii i Turcji. – Naszym ambitnym celem jest przekształcenie naszych zakładów produkcyjnych w inteligentne fabryki – zapowiada dyrektor generalny Schmitz Cargobull Andreas Schmitz. 

Drogowy
Jeśli nie nowe naczepy, to odnowione
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Drogowy
Wschodnia Obwodnica Warszawy będzie projektowana od nowa
Drogowy
Policja uniemożliwiła przewoźnikom blokadę Szczecina
Drogowy
Przewozy TIR coraz popularniejsze w Chinach
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Drogowy
Przewoźnicy chcą obniżenia kosztów działaności
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście