Producent naczep Schmitz na plusie po ubiegłym roku

Największy europejski producent naczep wyszedł ze strat i zakończył ostatni rok obrachunkowy zyskami. Konkurenci także poprawili wyniki.

Publikacja: 06.10.2023 07:02

Producent naczep Schmitz na plusie po ubiegłym roku

Schmitz Cargobull

Foto: Schmitz Cargobull

Schmitz Cargobull zamknął rok finansowy 2022/23 (od 1 kwietnia 2022 r. do 31 marca 2023 r.) obrotami zwiększonymi o 13 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym, sięgającymi 2,6 mld euro. W okresie sprawozdawczym zysk przed odsetkami i podatkami (EBIT) wyniósł 108,5 mln euro (euro). Przy poziomie 4,1 proc. EBIT jest jednak nadal poniżej celu 5 proc. wyznaczonego przez spółkę w Strategii 2025. W 2021/22 roku grupa poniosła stratę 15 mln euro. 

Zatrudniająca 6800 pracowników grupa wyprodukowała 57 122 pojazdów (w zeszłym roku było to 61 082 pojazdów). W ostatnim roku finansowym grupa wzniosła nowy zakład w Saragossie w Hiszpanii oraz zwiększyła moce produkcyjne w zakładach w Wielkiej Brytanii i Turcji. – Naszym ambitnym celem jest przekształcenie naszych zakładów produkcyjnych w inteligentne fabryki – zapowiada dyrektor generalny Schmitz Cargobull Andreas Schmitz. 

Czytaj więcej

Szkolenia kierowców na "taczkach dla świnek"

Spodziewa się, że w ten sposób firma zwiększy produktywność o co najmniej trzy procent i podjęła już pierwsze kroki w zakresie automatyzacji i cyfryzacji montażu osi w Altenberge w Niemczech.

Konkurenci uzyskali nawet jeszcze większą od Schmitza dynamikę wzrostu przychodów. Obroty Krone w 2022 roku wzrosły ponad 15 proc. do 2,5 mld euro., a działu pojazdów użytkowych powiększyły się o 22,9 proc. do 1,7 mld euro. EBIT zmalał do 84,6 mln euro, co daje 3,4 proc. marży. Średnio- i długoterminowe zadłużenie koncernu zmalało do 471,5 mln euro z 500,5 mln euro. Grupa ma dostęp do finansowania wartości 1,2 mld euro, które obejmuje także zapasy. 

Przychody Grupy Wielton w 2022 roku wyniosły 3,44 mld zł, o 28 proc. więcej rdr. Grupa wypracowała szacunkowy wynik EBITDA na poziomie ok. 201,2 mln zł, który był o 39 proc. wyższy niż rok wcześniej. Przewidywana marża EBITDA wyniosła ok. 5,8 proc. 

Czytaj więcej

Dla obrony wolności potrzebna jest dobrze zorganizowana kolej

Niemiecki producent osi SAF Holland zanotował w 2022 roku przychód 1565 mln euro, o 25,56 proc. większy niż rok wcześniej. Spółka podała, że wzrost organiczny (bez zakupu szwedzkiej spółki Haldex) sięgnął 17,9 proc. Wynik finansowy był o 66,4 proc. lepszy i sięgnął 61,2 mln euro, co przede wszystkim zawdzięcza wysokiemu popytowi w obu Amerykach, Australii i Oceanii. W Europie i na Bliskim Wschodzie sprzedaż wzrosła o 11 proc. Marża EBIT wzrosła o 0,5 pp. do 8 proc. 

Schmitz Cargobull zamknął rok finansowy 2022/23 (od 1 kwietnia 2022 r. do 31 marca 2023 r.) obrotami zwiększonymi o 13 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym, sięgającymi 2,6 mld euro. W okresie sprawozdawczym zysk przed odsetkami i podatkami (EBIT) wyniósł 108,5 mln euro (euro). Przy poziomie 4,1 proc. EBIT jest jednak nadal poniżej celu 5 proc. wyznaczonego przez spółkę w Strategii 2025. W 2021/22 roku grupa poniosła stratę 15 mln euro. 

Zatrudniająca 6800 pracowników grupa wyprodukowała 57 122 pojazdów (w zeszłym roku było to 61 082 pojazdów). W ostatnim roku finansowym grupa wzniosła nowy zakład w Saragossie w Hiszpanii oraz zwiększyła moce produkcyjne w zakładach w Wielkiej Brytanii i Turcji. – Naszym ambitnym celem jest przekształcenie naszych zakładów produkcyjnych w inteligentne fabryki – zapowiada dyrektor generalny Schmitz Cargobull Andreas Schmitz. 

Drogowy
Koła transportu drogowego kręcą się powoli
Drogowy
Co trzecia firma transportowa z długami
Drogowy
Uwaga! Zbliża się blokada Medyki
Drogowy
Szesnasty miesiąc spadku sprzedaży naczep
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Drogowy
Na święta towary mogą nie dojechać do sklepów