Wiosna przyniosła lekką poprawę w rejestracjach

W kwietniu zmalała dynamika spadku ciągników siodłowych. Czy nadchodzi poprawa koniunktury?

Publikacja: 13.05.2024 09:42

Wiosna przyniosła lekką poprawę w rejestracjach

Foto: Robert Przybylski

Polscy przewoźnicy nie notują poprawy popytu. – Wśród członków Górnośląskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych ok. 40 proc. floty jest wyrejestrowane. Przebiegi na samochód zmalały o połowę, do 6 tys. km miesięcznie, ponieważ niema pracy zarówno w eksporcie jak i imporcie – wskazuje prezes Górnośląskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych Kornelia Lewandowska. 

W tej sytuacji nie dziwi trwająca zapaść w sprzedaży naczep o dmc powyżej 3,5 tony. W kwietniu rejestracje zmalały o 35,5 proc. do 1,4 tys. sztuk, po czterech miesiącach spadek wynosi 32,3 proc. do 5,8 tys. szt., wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. 

W najliczniejszym segmencie naczep kurtynowych i skrzyniowych kwietniowy spadek sięgnął 37 proc., w trzecim po d względem popularności segmencie naczep furgonowych i chłodniczych rejestracje były o 53 proc. mniejsze niż rok wcześniej, spadek rejestracji cystern sięgnął 16 proc. Wzrosły jedynie rejestracje wywrotek (o 13 proc.). 

Czytaj więcej

Niemcy ociągają się z wypłatą nienależnie pobranego myta

W kwietniowym rankingu marek nowych naczep o dmc powyżej 3,5 tony, na pierwszej pozycji znajduje się Schmitz Cargobull (1300 szt.), przed Krone (743) i Wieltonem i Koegel (po 718). 

Spadki rejestracji samochodów ciężarowych o dmc pow. 3,5 tony są o ponad połowę mniejsze niż naczep. W kwietniu zmalały o 6,5 proc. do 2,4 tys. szt., po czterech miesiącach spadek wynosi 1,34 proc. do 9,6 tys., podlicza PZPM. Zatem wydaje się, że wiosna przynosi poprawę. 

W Niemczech rejestracje ciągników siodłowych po czterech miesiącach zmalały o 10 proc. (do 13,6 tys.) jednak i tam poprawa jest widoczna, w kwietniu zanotowano wzrost rejestracji o 5 proc. r/r do 3,3 tys. 

KBA nie podaje wielkości rejestracji naczep. Zbiorcze dane rejestracji przyczep (łącznie z lekkimi) mówią o 1,7-procentowym spadku rejestracji po czterech miesiącach i 10,6-procentowym wzroście w kwietniu. 

Polscy przewoźnicy nie notują poprawy popytu. – Wśród członków Górnośląskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych ok. 40 proc. floty jest wyrejestrowane. Przebiegi na samochód zmalały o połowę, do 6 tys. km miesięcznie, ponieważ niema pracy zarówno w eksporcie jak i imporcie – wskazuje prezes Górnośląskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych Kornelia Lewandowska. 

W tej sytuacji nie dziwi trwająca zapaść w sprzedaży naczep o dmc powyżej 3,5 tony. W kwietniu rejestracje zmalały o 35,5 proc. do 1,4 tys. sztuk, po czterech miesiącach spadek wynosi 32,3 proc. do 5,8 tys. szt., wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. 

Drogowy
Duży pożar bazy samochodowej w Kwidzynie
Drogowy
Przewoźnicy: konieczne są mniejsze obciążenia fiskalne
Drogowy
Euro NCAP oceni bezpieczeństwo ciężarówek
Drogowy
Wśród przewoźników rosną długi i wydłuża się lista bankrutów
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Drogowy
Ciężarówki na celowniku złodziei
Materiał Promocyjny
Jak sztuczna inteligencja może być wykorzystywana przez przestępców cybernetycznych?