Najnowsze dane TAPA (organizacji zajmującej się promowaniem standardów bezpieczeństwa w transporcie) wskazują, że w 2023 roku w Unii Europejskiej było o 35,46 proc. więcej kradzieży ładunków niż w 2022 roku. Liczba zaraportowanych kradzieży wzrosła do 8 281, a łączna wartość strat sięgnęła 549 mln euro.
W całym regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) liczba kradzieży ładunków wyniosła 103 529, łączne straty sięgnęły ponad 724 milionów euro, o 163 proc. więcej w porównaniu do 2022 roku.
Najwięcej incydentów w 2023 roku miało miejsce w Niemczech (33,2 proc. wszystkich kradzieży), Francji (14,6 proc.) i Włoszech (13,1 proc.). Często występują tego rodzaju przypadki również w Szwecji (12,7 proc.) i Hiszpanii (11,3 proc.).
Czytaj więcej
Rada zatwierdza bardziej rygorystyczne normy emisji CO2 ciężarówek, co oznacza przesiadkę transportu na elektryczne ciężarówki. Przewoźnicy nie mają pieniędzy na zmianę taboru na zeroemisyjny.
W pierwszych trzech miesiącach br. w Unii Europejskiej dokonano 2 616 kradzieży ładunków. Jest to spadek o 24 proc. w poznaniu do analogicznego okresu 2022 roku, chociaż niewielki wzrost (o 2,1 proc.) w porównaniu z IV kwartałem 2023 roku.