W sierpniu rejestracje nowych naczep zmalały o 38,8 proc. i jest ro trzynasty z rzędu miesiąc spadków. W sierpniu zarejestrowano 969 szt. W porównaniu z lipcem rynek naczep obniżył się (-28,9 proc.; -394 szt.), podlicza Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.
Od początku roku naczep przybyło 11 021 szt. (-33,1%), a przyczep 1 408 (-14,4 proc.), podsumowuje PZPM. – Jesteśmy zaskoczeni głębokością i długotrwałością spadku – przyznaje CEO Grupy Wielton Mariusz Golec.
Plaża w kurtynach
W ogólnym rankingu przyczep i naczep, według podrodzaju od początku 2024 roku, największą grupę stanowiły niezmiennie platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe, których przybyło 5 447 szt.; mniej o 41 proc. (-3 735 szt.) niż rok wcześniej. Ich udział zmalał do 44 proc. wobec 51 proc. w 2023 roku.
Czytaj więcej
Przedsiębiorcy bronią się przed upadłością próbując restrukturyzacji, jednak są stygmatyzowane przez kontrahentów.
Najwięcej rejestracji przypadło marce Koegel (1 211 szt.), następnie Wieltonowi (1 006 szt.), Schmitz Cargobull (953 szt.) oraz Krone (952 szt.). Tylko Koegel zanotował wzrost o 17 proc., reszta marek spadki: Wielton (-44 proc.), Schmitz Cargobull (-49 proc.), Krone (-60 proc.).