Spółka zawarła 12 maja z Ministrem Aktywów Państwowych (instytucja realizująca inwestycję) dwie umowy wdrażające robotyzację w Wieltonie. Pierwsza, wartości niemal 140 mln zł o objęciu bezzwrotnym wsparciem (w wysokości połowy wymienionej sumy), projektu cyfryzacji i robotyzacji kluczowych procesów produkcyjnych w spółce zostanie zrealizowana do połowy 2026 roku.
Druga umowa ma wartość 11,5 mln zł i dotyczy robotyzacji malowania proszkowego. W tym wypadku wysokość wsparcia sięgnie 5,8 mln zł, inwestycja będzie zakończona jeszcze w tym roku.
Pieniądze z KPO
Fundusze mają pochodzić z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. Natomiast producent naczep musi mieć wkład własny. Tymczasem przychody trzeciego w Europie producenta naczep, przyczep i zabudów samochodowych w 2024 roku zmalały o 34,7 proc. i wyniosły 2 104,8 mln zł. Strata sięgnęła 147,1 mln zł wobec zysku 104,0 mln zł przed rokiem. Wynik EBITDA Grupy za 2024 rok wyniósł minus 17,2 mln zł z wobec 206,6 rok wcześniej. Marża EBITDA była na poziomie minus 0,8 proc. w porównaniu do plus 6,4 proc. w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Czytaj więcej
Niepewna sytuacja polityczna ostudziła w całej Europie ochotę do zakupów nawet w e-handlu, jednak...
Spółka poinformowała, że 17 stycznia podpisała aneks do umowy o zakresie finansowania z konsorcjum banków, w skład którego wchodzą Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A., BNP Paribas Bank Polska S.A. oraz Bank Gospodarstwa Krajowego. Aneks określił „dodatkowe warunki wykorzystania kredytu RCF D, w tym podział pozostałej do uruchomienia kwoty 65 mln zł w ramach Kredytu RCF D na dwie transze oraz uwarunkowanie ich uruchomienia spełnieniem standardowych wymogów formalnych, a ponadto m.in. przedstawieniem przez Spółkę planów mających na celu poprawę aktualnej sytuacji finansowej i płynnościowej Grupy.”