Rejestracje naczep zwiększyły się w kwietniu o 3,7 proc. do 1 465 szt. (licząc rok do roku, bo w stosunku do marca nastąpił spadek o 24 proc.).
Od początku 2025 roku grupa nowych przyczep i naczep o dmc pow. 3,5 tony osiągnęła 6 871 szt., o 5,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Naczep przybyło 5,9 proc., czyli 6 105 szt., a przyczep 1,6 proc., to jest 766 sztuk, podlicza PZPM.
Po czterech miesiącach Wielton poprawił sprzedaż w Polsce o 8,8 proc. do 936 sztuk zajmując trzecie miejsce w rankingu PZPM. Jednak konkurencji (Schmitz, mający 2050 rejestracji) oraz Krone (964 rejestracje) rośli szybciej, odpowiednio w tempie ponad 57 proc i 28,5 proc.
Wielton podkreśla, że zachował silną pozycję na większości strategicznych rynków w Europie. – Obserwowane pierwsze oznaki wzrostu rejestracji naczep i przyczep na wybranych rynkach, na których działa Grupa Wielton, mogą świadczyć o początku stabilizacji rynkowej. Jednakże, doświadczenia ostatnich miesięcy, jak i sytuacja makroekonomiczna oraz gospodarcza krajów Unii Europejskiej sprawiają, że w przyszłość patrzymy z rozwagą. Dokonaliśmy rewizji planów inwestycyjnych i w 2025 roku na inwestycje planujemy przeznaczyć około 46,0 mln zł. Ponadto, wciąż głównym obszarem naszej koncentracji pozostają zapewnienie kapitału obrotowego, zwiększanie efektywności oraz rozwój portfela produktowego o nowe pojazdy i rozwiązania, które pozwolą nam budować udziały rynkowe w poszczególnych krajach – zastrzega prezes zarządu Grupy Wielton Paweł Szataniak.
Przegląd rynków
Na zmniejszonym o niemal 12 proc. rynku francuskim, z udziałami na poziomie 17,7 proc. spółka Fruehauf utrzymała swoją pierwszą pozycję. W okresie styczeń-marzec 2025 roku Grupa w tym kraju sprzedała łącznie 642 pojazdy (niemal 7 proc. mniej rdr.) notując o 10,7 proc. rdr. mniejsze przychody ze sprzedaży ogółem na poziomie 95,7 mln zł. W pierwszym kwartale spółka Fruehauf kontynuowała prace nad intermodalną naczepą furgonową.