Vlot Logistics to pierwsza firma, która dodała w pełni elektryczną megaciężarówkę do holenderskiej floty. Podwozie pod zabudowę DAF CF w zestawie z wózkiem dolly i naczepą jest wyposażone w urządzenie hakowe HIAB z napędem elektrycznym w połączeniu z dźwigiem o udźwigu/wysięgu 23 ton/metrów.
Vlot Logistics ma w Rotterdamie własną stację ładującą DC o dużej mocy 300 kW, która może naładować zestaw akumulatorów pojazdu DAF CF Electric do poziomu 80% w ciągu jednej godziny. Większość energii pochodzi z paneli słonecznych zamontowanych na dachach budynków w siedzibie firmy. – Kierowcy przyzwyczaili się do prowadzenia tego typu pojazdów i dostosowaliśmy nasze harmonogramy tak, aby optymalnie wykorzystać zasięg od 200 do 250 kilometrów i dokładnie wiedzieć, kiedy akumulatory ciężarówek są ładowane – opisuje dyrektor zarządzający i właściciel Vlot Logistics Rokus Vlot.
Czytaj więcej
Europejska sieć drobnicowa Rabena zanotowała w pierwszym półroczu wzrosty przewozów na malejącym rynku. Firma tłumaczy, że to efekt wprowadzenia w lutym nowego modelu połączeń.
Inna holenderska firma, Simon Loos, używa Mercedesa eActrosa 300 w wersji ciągnik siodłowy z naczepą chłodniczą. Firma zamówiła 5 takich ciągników, które będą dostarczone w tym roku. Przewoźnik obsługuje sieci handlowe i restauracje w rejonie Randstad. Simon Loos ma 7 eActrosów dystrybucyjnych.
eActros 300 wyposażony jest w 3 pakiety akumulatorów o pojemności 112 kWh każdy, dające zasięg 220 km. Maksymalna moc ładowania eActrosa wynosi 160 kW. Produckja eActrosa rusza pod koniec roku.