Przewoźnicy sięgają po pierwsze elektryczne ciężarówki

Holenderskie firmy chętnie testują elektryczne ciężarówki, mają nawet mega ciężarówki o długości całkowitej 25,25 m.

Publikacja: 29.06.2023 07:41

Przewoźnicy sięgają po pierwsze elektryczne ciężarówki

DAF

Foto: DAF

Vlot Logistics to pierwsza firma, która dodała w pełni elektryczną megaciężarówkę do holenderskiej floty. Podwozie pod zabudowę DAF CF w zestawie z wózkiem dolly i naczepą jest wyposażone w urządzenie hakowe HIAB z napędem elektrycznym w połączeniu z dźwigiem o udźwigu/wysięgu 23 ton/metrów.

Vlot Logistics ma w Rotterdamie własną stację ładującą DC o dużej mocy 300 kW, która może naładować zestaw akumulatorów pojazdu DAF CF Electric do poziomu 80% w ciągu jednej godziny. Większość energii pochodzi z paneli słonecznych zamontowanych na dachach budynków w siedzibie firmy. – Kierowcy przyzwyczaili się do prowadzenia tego typu pojazdów i dostosowaliśmy nasze harmonogramy tak, aby optymalnie wykorzystać zasięg od 200 do 250 kilometrów i dokładnie wiedzieć, kiedy akumulatory ciężarówek są ładowane – opisuje dyrektor zarządzający i właściciel Vlot Logistics Rokus Vlot.

Czytaj więcej

Sieci drobnicowe bliżej klientów

Inna holenderska firma, Simon Loos, używa Mercedesa eActrosa 300 w wersji ciągnik siodłowy z naczepą chłodniczą. Firma zamówiła 5 takich ciągników, które będą dostarczone w tym roku. Przewoźnik obsługuje sieci handlowe i restauracje w rejonie Randstad. Simon Loos ma 7 eActrosów dystrybucyjnych. 

eActros 300 wyposażony jest w 3 pakiety akumulatorów o pojemności 112 kWh każdy, dające zasięg 220 km. Maksymalna moc ładowania eActrosa wynosi 160 kW. Produckja eActrosa rusza pod koniec roku. 

Komisja Europejska zaproponowała, aby do 2040 roku emisje CO2 nowych samochodów ciężarowych były o 90 proc. mniejsze w stosunku do 2019 roku. Oznacza to przejście firm transportowych z taboru napędzanego silnikami wysokoprężnymi na elektryczny lub wodorowy. 

Vlot Logistics to pierwsza firma, która dodała w pełni elektryczną megaciężarówkę do holenderskiej floty. Podwozie pod zabudowę DAF CF w zestawie z wózkiem dolly i naczepą jest wyposażone w urządzenie hakowe HIAB z napędem elektrycznym w połączeniu z dźwigiem o udźwigu/wysięgu 23 ton/metrów.

Vlot Logistics ma w Rotterdamie własną stację ładującą DC o dużej mocy 300 kW, która może naładować zestaw akumulatorów pojazdu DAF CF Electric do poziomu 80% w ciągu jednej godziny. Większość energii pochodzi z paneli słonecznych zamontowanych na dachach budynków w siedzibie firmy. – Kierowcy przyzwyczaili się do prowadzenia tego typu pojazdów i dostosowaliśmy nasze harmonogramy tak, aby optymalnie wykorzystać zasięg od 200 do 250 kilometrów i dokładnie wiedzieć, kiedy akumulatory ciężarówek są ładowane – opisuje dyrektor zarządzający i właściciel Vlot Logistics Rokus Vlot.

Elektromobilność
Elektryczne autobusy potrzebują wtyczek i kroplówki
Elektromobilność
Wnioski po pożarach elektrycznych autobusów
Elektromobilność
Przemysł motoryzacyjny porażony prądem
Elektromobilność
Europejscy producenci autobusów boją się chińskiej konkurencji
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Elektromobilność
Czy wodór zastąpi olej napędowy?