Daimler Trucks stworzył w USA perspektywiczną spółkę

Wiodący gracze północnoamerykańskiego rynku będą produkować własne ogniwa do akumulatorów litowo-jonowych.

Publikacja: 06.09.2023 17:16

Daimler Trucks stworzył w USA perspektywiczną spółkę

Foto: Daimler Trucks

Daimler Trucks & Buses US Holding, PACCAR i zależna od Cumminsa Accelera powołały spółkę do produkcji w USA ogniw bateryjnych. Ma ona przyspieszyć dostępność ogniw i baterii. Udziałowcy spodziewają się zainwestować 2-3 mld dol. w fabrykę o zdolności produkcyjnej 21 GWh. 

Każdy z wymienionych udziałowców będzie miał po 30 proc. nowej spółki, która produkować będzie (przynajmniej początkowo) ogniwa typu LFP (litowo—żelazo-fosforanowe). Partnerem technologicznym będzie chińska giełdowa spółka EVE Energy, która posiadać będzie 10 proc. akcji nowo powołanego podmiotu. Specjalizuje się ona w ogniwach wymienionego typu. 

Na powołanie spółki muszą zgodzić się władze antymonopolowe.

Czytaj więcej

Kombud planuje eksport systemów sterowania ruchem kolejowym

W Europie Daimler wykorzystuje ogniwa chińskiej firmy CATL, która specjalnie dla niemieckiego koncernu wznosi fabrykę na Węgrzech. 

Przychody Daimler Trucks & Buses w USA wyniosły w 2022 roku 22 mld dol., zaś marża na sprzedaży 10,8 proc. Północnoamerykańskie przychody koncernu Paccar wyniosły w tym samym czasie 10 mld dol., przy marży na sprzedaży z całości przychodów 10,4 proc. Cummins uzyskał 28 mld dol. przychodów, z czego jedna trzecia pochodziła ze sprzedaży silników. Marża brutto sięgnęła 24 proc. Notowana na giełdzie w Szenzen spółka EVE Energy działa od 2001 roku i zanotowała 0,5 mld dol. przychodów w 2022 roku, przy marży wynoszącej 15,9 proc. 

W czasie 12 miesięcy obowiązywanie ustawy o zmniejszeniu inflacji IRA (Inflation Reduction Act), przyciągnęła ona do USA inwestycje warte 110 mld dol., szacuje Waszyngton. Z tej sumy 70 mld przypada na elektryczne samochody oraz dostawców komponentów dla tych pojazdów. 

Daimler Trucks & Buses US Holding, PACCAR i zależna od Cumminsa Accelera powołały spółkę do produkcji w USA ogniw bateryjnych. Ma ona przyspieszyć dostępność ogniw i baterii. Udziałowcy spodziewają się zainwestować 2-3 mld dol. w fabrykę o zdolności produkcyjnej 21 GWh. 

Każdy z wymienionych udziałowców będzie miał po 30 proc. nowej spółki, która produkować będzie (przynajmniej początkowo) ogniwa typu LFP (litowo—żelazo-fosforanowe). Partnerem technologicznym będzie chińska giełdowa spółka EVE Energy, która posiadać będzie 10 proc. akcji nowo powołanego podmiotu. Specjalizuje się ona w ogniwach wymienionego typu. 

Elektromobilność
Wodorowe ciężarówki i autobusy coraz bliżej
Elektromobilność
Daimler Buses został klientem BMZ Poland
Elektromobilność
Ruszają próby szybkiego ładowania elektrycznych ciężarówek
Elektromobilność
Co z ładowarkami dla ciężarówek?
Elektromobilność
Powstanie polsko-amerykański zakład recyklingu akumulatorów
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił