Daimler Trucks & Buses US Holding, PACCAR i zależna od Cumminsa Accelera powołały spółkę do produkcji w USA ogniw bateryjnych. Ma ona przyspieszyć dostępność ogniw i baterii. Udziałowcy spodziewają się zainwestować 2-3 mld dol. w fabrykę o zdolności produkcyjnej 21 GWh.
Każdy z wymienionych udziałowców będzie miał po 30 proc. nowej spółki, która produkować będzie (przynajmniej początkowo) ogniwa typu LFP (litowo—żelazo-fosforanowe). Partnerem technologicznym będzie chińska giełdowa spółka EVE Energy, która posiadać będzie 10 proc. akcji nowo powołanego podmiotu. Specjalizuje się ona w ogniwach wymienionego typu.
Na powołanie spółki muszą zgodzić się władze antymonopolowe.
Czytaj więcej
Polska grupa upatruje dużą szasnę też w zaawansowanych techniczne komponentach, których produkcję rozwija z wykorzystaniem własnych technologii.
W Europie Daimler wykorzystuje ogniwa chińskiej firmy CATL, która specjalnie dla niemieckiego koncernu wznosi fabrykę na Węgrzech.