Przychody InPost sięgnęły 2 mld zł w pierwszym kwartale

E-handel spowalnia, ale InPost dobrze sobie radzi na rynku, zaś konkurencja inwestuje w zaplecze logistyczne.

Publikacja: 17.05.2023 13:22

Przychody InPost sięgnęły 2 mld zł w pierwszym kwartale

Foto: InPost

Przychody w pierwszym kwartale wzrosły o 29% r/r, osiągając 1 996 mln zł, skorygowana EBITDA wzrosła o 36% r/r, osiągając wartość 557 mln zł, natomiast ilość obsłużonych przesyłek zwiększyła się w pierwszym kwartale o 21% r/r, sięgając 198,7 mln sztuk. 

Na rynkach międzynarodowych liczba przesyłek wzrosła o 28% r/r i była wyższa niż w Polsce (18% r/r). W Wielkiej Brytanii i we Włoszech InPost dostarczył w I kwartale 2023 10,3 mln paczek, a przychody z tej części segmentu międzynarodowego wzrosły ponad trzykrotnie r/r. – Nadal rośniemy szybciej niż branża e-commerce na wszystkich naszych kluczowych rynkach – zaznacza prezes zarządu InPost Rafał Brzoska. 

Czytaj więcej

Rośnie konkurencja w kolejowych przewozach z Ukrainy

Jego firma obsłużyła w Polsce w pierwszym kwartale 132 miliony przesyłek, przy znacznym wzroście liczby dostarczanych zarówno do paczkomatów InPost, jak i przez dostawy kurierskie, co pozwoliło na wzrost udziału w rynku. Był to drugi najlepszy wynik w historii firmy po 4 kwartale 2022 roku. 

Na koniec kwartału spółka posiada ponad 5000 maszyn w Wielkiej Brytanii, 3000 we Francji i ponad 20 tyś. w Polsce. Grupa InPost podtrzymuje prognozę na rok 2023 i nadal będzie się koncentrować na trzech obszarach: 

- W Polsce szybszym wzroście od rynku, przy jednoczesnym wzroście marży,

- Zwiększeniu rentowności Mondial Relay, wzroście wydajności operacyjnej i zwiększeniu udziału w rynku B2C,

- Poprawie operacji logistycznych w Wielkiej Brytanii, co pozwoli na wzrost udziału w rynku B2C i dalszy wzrost ponad rynek. 

Konkurenci także inwestują. DPD Polska wynajęła dodatkowy magazynu przeładunkowego pod Poznaniem. Firma w drugiej połowie 2023 r. zajmie prawie 5,000 mkw. powierzchni przeładunkowej i biurowej w zlokalizowanym w Gądkach, parku logistycznym należącym do REINO IO Logistics - REINO IO Poznań. – Decentralizacja procesów logistycznych i gęsta sieć magazynów skutecznie skracają łańcuchy dostaw, co usprawnia i przyspiesza cały proces logistyczny oraz pozwala na włączenie floty pojazdów nisko i zeroemisyjnych i tym samym redukcje śladu węglowego – tłumaczy dyrektor operacyjny w DPD Polska Maciej Głowacki. 

Czytaj więcej

MAN rozbudował za miliard złotych fabrykę w Niepołomicach

Piotr Roszkowski, Associate Director, Dział Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych AXI IMMO, ocenia, że nowa powierzchnia pomoże w zoptymalizowaniu procesów logistycznych i zwiększeniu efektywności dostaw dla klientów firmy DPD Polska.

Na zachodzie kraju niedawno uruchomił nowy magazyn także DHL. – Według mnie magazyn w Gądkach może zapewnić trzy funkcjonalności dla DPD Polska: regionalne depo dla Poznania i okolic, sortownię (hub) dla przesyłek cross border i sortownię regionalną dla przesyłek krajowych do wykorzystania podczas szczytów paczkowych. Jest to bardzo rozsądne podejście, ze względu na dużo lepsze wykorzystanie infrastruktury w ciągu doby, co przekłada się bezpośrednio na obniżenie jednostkowego kosztu operacyjnego na przesyłkę – wskazuje wiceprezes Last Mile Experts Mirek Gral.

Przychody w pierwszym kwartale wzrosły o 29% r/r, osiągając 1 996 mln zł, skorygowana EBITDA wzrosła o 36% r/r, osiągając wartość 557 mln zł, natomiast ilość obsłużonych przesyłek zwiększyła się w pierwszym kwartale o 21% r/r, sięgając 198,7 mln sztuk. 

Na rynkach międzynarodowych liczba przesyłek wzrosła o 28% r/r i była wyższa niż w Polsce (18% r/r). W Wielkiej Brytanii i we Włoszech InPost dostarczył w I kwartale 2023 10,3 mln paczek, a przychody z tej części segmentu międzynarodowego wzrosły ponad trzykrotnie r/r. – Nadal rośniemy szybciej niż branża e-commerce na wszystkich naszych kluczowych rynkach – zaznacza prezes zarządu InPost Rafał Brzoska. 

Firmy
Pomiechówek zostanie nowym logistycznym zapleczem Warszawy
Firmy
Orlen otwiera sieć automatów paczkowych
Firmy
Rosną magazyny dla logistyków
Firmy
Producenci konkurują z logistykami
Materiał Promocyjny
Mała Księgowość: sprawdzone rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorców
Firmy
LPP: z rynku odzieżowego na logistyczny