Skonsolidowane przychody UPS w drugim kwartale roku zmalały w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 10,9 proc. do 22,1 mld dol., a skonsolidowany zysk operacyjny zmalał o 21,4 proc. do 2,8 mld dol.
W operacjach międzynarodowych przychody zmalały o 13 proc. głównie z powodu mniejszej (przede wszystkim w Azji) o 6 proc. liczby przesyłek. Dział logistyki zmniejszył przychody o 23,4 proc. do 3,2 mld dol., przede wszystkim z powodu mniejszej aktywności spedycji.
W całym 2023 roku UPS spodziewa się 90 mld dol. przychodów i marży na sprzedaży 11,8 proc. Po pierwszym kwartale prognozy spółki mówiły o 97 mld dol. przychodów i marży 12,8 proc.
Amazon z kolei zaraportował w tym samym okresie 11-procentowy wzrost sprzedaży do 134,4 mld dol., z czego przychody w Ameryce Północnej wykazały się taką samą dynamiką i sięgnęły 82,5 mld dol.
Zysk operacyjny Amazona wzrósł do 7,7 mld dol. z 3,3 mld dol. w drugim kwartale 2022 roku. Logistyczny koncern spodziewa się, że w trzecim kwartale br. przychody wzrosną o 9-13 proc. do 138-143 mld dol., zaś zysk operacyjny sięgnie 5,5-8,5 mld dol.