Francuski koncern logistyczny Geopost, który zatrudnia 57 tys. osób, dostarczył 2,1 mld przesyłek, o 0,6 proc. mniej niż w 2022 roku, jednak zamknął 2023 rok z przychodami 15,7 mld euro, o 0,7 proc. większymi od uzyskanych w 2022 roku.
Zysk operacyjny zmalał o 50,7 proc. 330 mln euro, a nie wliczając jednorazowych zdarzeń zmalał o 22,3 proc. do 635 mln euro.
Prezes Geopost Yves Delmas tłumaczy wyniki malejącym handlem internetowym, który tylko w Niemczech skurczył się o 12 proc., we Francji o 3 proc i o 2 proc. w Wielkiej Brytanii. Przychody z doręczeń paczek wyniosły 13 mld euro i były o 0,1 proc. mniejsze niż rok wcześniej. Obroty we Włoszech wzrosły o 5,7 proc., we Francji o 2,8 proc., w Hiszpanii o 1,6 proc. w Polsce o 1 proc., natomiast w Niemczech zmalały o 5,7 proc., w Wielkiej Brytanii i 3,1 proc., w krajach Beneluksu o 1 proc.
Prezes Geopost Yves Delmas tłumaczy wyniki malejącym handlem internetowym, który tylko w Niemczech skurczył się o 12 proc. Kolejnym niekorzystnym czynnikiem jest wysoka inflacja, której skutki w pełni przedsiębiorcy odczuli w 2023 roku, gdy wyraźnie wzrosły koszty pracy. – Rosnące obciążenia coraz trudniej przekazać klientom – przyznaje Delmas. W Niemczech DPD zwolni 1400 osób.
Czytaj więcej
Poczta Polska nadrabia operacyjne zaległości i kończy tworzyć nową sieć logistyczną, która pozwoli zwiększyć atrakcyjność oferty i wyjść na prostą.