W 2023 roku przychody firmy sięgnęły 8,86 mld zł i były o 25 proc. wyższe niż rok wcześniej, zaś zysk operacyjny wzrósł o 59 proc. do 1,5 mld zł. Liczba obsłużonych przesyłek wzrosła o 20 proc. do 892 mln sztuk. – Pomimo wymagającej sytuacji na rynku e-commerce, w każdym z kluczowych krajów, odnotowaliśmy wzrost szybszy niż rynek – podkreśla założyciel i prezes zarządu InPost Rafał Brzoska.
Wiodąca sieć dostaw poza domem
Grupa posiada na 9 rynkach 66 tys. punktów odbioru i nadania, w tym 35,5 tys. automatów paczkowych. – Nasza Grupa, utrzymując pozycję niekwestionowanego lidera sieci maszyn paczkowych w Polsce, zajmuje także czołowe miejsce pod względem wielkości sieci w Wielkiej Brytanii. Niedawno staliśmy się również numerem 1 pod względem liczby maszyn paczkowych we Francji – zaznacza Brzoska.
Czytaj więcej
Zastąpienie papierowych dokumentów elektroniczną wymianą danych obiecuje znaczne oszczędności dla wszystkich uczestników łańcuchów dostaw. W Polsce prowadzone są prace nad cyfryzacją obiegu dokumentów transportowych pod auspicjami GS1 Polska.
Podkreśla, że usługi grupy są wysoko oceniane przez użytkowników. – W badaniach Kantar z listopada 2023, Grupa InPost po raz kolejny otrzymała najwyższy w branży wskaźnik NPS na poziomie 80 pkt. Dodatkowo, aż 94% polskich klientów, robiących zakupy online, wybiera Paczkomat InPost jako preferowaną formę dostawy – wskazuje prezes InPost.
We Francji Grupa działa pod marką Mondial Relay i pomimo wyjątkowo wymagającego otoczenia rosła szybciej niż rynek oraz zanotowała wzrost liczby obsłużonych przesyłek B2C na poziomie 23% rok do roku. – Mondial Relay jest na początku swojej ekspansji pod względem zwiększania skali prowadzonych operacji, poprawie jakości i rozbudowie sieci – podkreśla Brzoska.