Grupa planuje rozszerzenie sieci urządzeń paczkomat i rozbudowę infrastruktury logistycznej, co umożliwi utworzenie nawet 12 000 nowych miejsc pracy. – Nasze inwestycje zrewolucjonizują e-commerce zarówno dla kupujących, jak i sprzedających w Wielkiej Brytanii. Już teraz jest to nasz najszybciej rozwijający się rynek, a w odpowiedzi na stale rosnące oczekiwania konsumentów tworzymy najnowocześniejsze i przyjazne dla użytkownika rozwiązania w zakresie dostaw. Stale rozbudowujemy naszą sieć i podnosimy jakość usług. Tylko w 2025 roku zwiększymy liczbę maszyn Paczkomat o 50% – powiedział założyciel i CEO InPost Rafał Brzoska.
Czytaj więcej
Rynek drogowych przewozów towarowych kusi inwestorów zyskami. Sztuczna inteligencja walczy o prymat ze spedytorami.
Założyciel firmy spotkał się wieczorem 17 stycznia w Warszawie z premierem brytyjskim Keir Starmerem. „Jest to najnowsza z serii inwestycji mających na celu zwiększenie zatrudnienia i zapewnienie wzrostu gospodarczego w ramach naszego Planu zmian, w tym 14 miliardów funtów na inwestycje w sztuczną inteligencję, 4 miliardy funtów z malezyjskiego YTL, dzięki którym powstanie 30 000 miejsc pracy, oraz umowa inwestycyjna o wartości 50 milionów funtów zawarta między JATCO, Nissanem i rządem Wielkiej Brytanii na budowę nowego zakładu produkcyjnego w Sunderland, co pozwoli na utworzenie i utrzymanie setek miejsc pracy na północnym wschodzie kraju” podał w komunikacie brytyjski rząd.
Do końca 2024 roku łączna wartość inwestycji InPost w Wielkiej Brytanii osiągnęła już 426 mln funtów. W ubiegłym roku InPost znacząco wzmocnił swoją pozycję na rynku brytyjskim, kupując pozostałe 70% udziałów w Menzies Distribution Limited, co pozwoliło w pełni kontrolować proces logistyczny i plan inwestycyjny w tym kraju. InPost zatrudnia w Wielkiej Brytanii 2 519 osób i zamierza zwiększać liczbę pracowników.
Inwestycje będą finansowane z przepływów bieżących, Brzoska zaznaczał, że Grupa nie ma potrzeb pozyskania dodatkowego kapitału. W trzecim kwartale InPost w Wielkiej Brytanii i we Włoszech osiągnął 317,5 mln zł przychodów osiągając przy tym EBITDA 39,8 mln zł (12,5 proc. marży). Trzeci kwartał był pierwszym, gdy oba rynki wykazały zysk brutto. Po dziewięciu miesiącach zysk sięgnął 86,3 mln zł i należy spodziewać się, że szybko będzie wzrastał w kolejnych miesiącach. Danych finansowych z ostatniego kwartału roku firma jeszcze nie opublikowała.