Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 17.10.2025 15:43 Publikacja: 17.01.2025 10:22
GDDKiA
Foto: GDDKiA
W okresie taniego pieniądza w latach 2010 – 2021, cyfrowe spedycje zdobyły finansowanie warte 21 mld dol., o 1,3 mld dol. mniej od przewoźników KEP, którzy zebrali najwięcej w branży transportowych startupów, podliczył partner w Anchor Group Wolfgang Lehmacher.
W Europie i Azji powstało 40 cyfrowych spedycji, jednym z najatrakcyjniejszych jest europejski rynek wart 450 mld euro. – Przyzwyczailiśmy się do tego, że wszystko – od zakupów online po przejazd Uberem – jest proste, szybkie i dostępne na kliknięcie. Dlaczego transport miałby być inny? Dziś kierowcy, spedytorzy i firmy zlecające transport chcą tego samego: intuicyjności, przejrzystości i efektywności. Tradycyjna spedycja, pełna formalności, e-maili i długich rozmów telefonicznych, odchodzi w przeszłość – uważa Chief Business Development Officer polskiej spedycji cyfrowej Done Deliveries Teodor Kula.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Na konkurencyjnym i trudnym rynku poboru opłat drogowych pojawi się polska firma. Zapowiada się walka, na której...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Transport sięga po najnowsze zdobycze techniki służące szkoleniu kierowców i maszynistów.
Ekspert transformacji łańcucha dostaw i współzałożyciel Operand, Cezary Łastowski, mówi o korzyściach ze stosowa...
Operatorzy aplikacji mobilnych uważają, że na rynku sprzedaży biletów okresowych komunikacji miejskiej w aglomer...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Choć postępuje integracja elektronicznych usług, branża kurierska zachowa różnorodność i klienci będą mieli szer...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas