Logistycy kuszą sklepy wyższymi obrotami

Choć postępuje integracja elektronicznych usług, branża kurierska zachowa różnorodność i klienci będą mieli szeroki wybór firm.

Publikacja: 26.06.2025 10:40

Logistycy kuszą sklepy wyższymi obrotami

InPost

Foto: InPost

InPost proponuje sklepom darmowe narzędzie zwiększające sprzedaż. To usługa InPost Pay, oferowana na różnych platformach sprzedażowych oraz internetowych sklepach. Logistyczny gigant przekonuje, że wdrożenie InPost Pay warte jest zachodu. 

Dużym problemem branży e-handlu jest porzucenie koszyka przez kupującego. Badania InPost wskazują, że 70 proc. koszyków jest porzuconych w trakcie internetowych zakupów. InPost Pay ma to zmienić. Od sierpnia ubiegłego roku ta aplikacja jest dostępna dla klientów Shoper – największej i najszybciej rozwijającej się platformy dla e-commerce w Polsce. – InPost Pay to pierwsze w Polsce rozwiązanie skupiające płatność za zakupy i dostawę w jednym miejscu – aplikacji InPost Mobile. Jest to usługa możliwa do wdrożenia w praktycznie każdym sklepie internetowym. Jej celem jest skrócenie ścieżki zakupowej i zmniejszenie ryzyka porzucenia transakcji. W efekcie InPost Pay zwiększa konwersję koszykową nawet o 30-70%, w zależności od branży oraz pomaga zdobywać nowych klientów – blisko 85% użytkowników InPost Pay to nowi klienci dla danego sklepu – podkreśla dyrektor handlowy InPost Łukasz Chmielecki.  

Czytaj więcej

Pesa wprowadza nową generację lokomotyw elektrycznych

Czy kurierzy, którzy nie oferują integracji systemów płatniczych wypadną z rynku? – Nie sądzę – odpowiada krótko wiceprezes & Partner Last Mile Experts Mirek Gral. Przypomina, że e-commerce mimo, że stanowi lwią część sektora KEP nie jest jedynym z potokiem przesyłek dla kurierów. – Sektor w dalszym ciągu obsługuje przesyłki B2C, C2C a także B2C generowane bezpośrednio przez sprzedawców towarów. Pamiętajmy także że międzynarodowi operatorzy obsługują duży wolumen przesyłek w ruchu międzynarodowym, który często jest bardziej dochodowy niż przesyłki e-commerce, z tego też powodu tacy operatorzy dalej będą kontynuować swoją działalność na naszym rynku – zapewnia Gral. 

Przyznaje, jednak, że operatorzy KEP oferujący tego typu rozwiązania mają zdecydowanie większe możliwości pozyskania nowego wolumenu e-commerce, co zapewne odbije się na ich wzrostach ilości przesyłek w kolejnym roku. 

InPost obsługuje ok. 30 tysięcy sklepów e-commerce w Polsce na 70 tys. działających. InPost Pay działa już w ponad 2 500 sklepach internetowych. W Shoper w szczycie integrowanych z InPost pay było 240 sklepów, a przeciętnie jest to 160 sklepów miesięcznie. 

Uruchomienie InPost pay zajmuje średnio 82 minuty. – Rekord to 16 minut, cały proces objął aktywację usługi z podpisaniem umowy: żółty guzik pojawił się na stronie sklepu – opisuje dyrektor ds. płatności i logistyki w Shoper Łukasz Piechowiak. 

Dodaje, że u udział InPost Pay w transakcjach w 20 topowych sklepach Shoper z aktywną usługą wzrosła z ok. 7% we wrześniu ubiegłego roku  do ponad 13% w maju br. Klienci używający InPost Pay dokonują także mniej zwrotów. 

Aplikacja ma 8,5 mln użytkowników w Polsce. Dyrektor marketingu InPost Izabela Karolczyk-Szafrańska zapowiada, że wraz z ujednoliceniem procesów logistycznych, aplikacja InPost Pay będzie dostępna na wszystkich dziewięciu rynkach, na których jest InPost. 

InPost proponuje sklepom darmowe narzędzie zwiększające sprzedaż. To usługa InPost Pay, oferowana na różnych platformach sprzedażowych oraz internetowych sklepach. Logistyczny gigant przekonuje, że wdrożenie InPost Pay warte jest zachodu. 

Dużym problemem branży e-handlu jest porzucenie koszyka przez kupującego. Badania InPost wskazują, że 70 proc. koszyków jest porzuconych w trakcie internetowych zakupów. InPost Pay ma to zmienić. Od sierpnia ubiegłego roku ta aplikacja jest dostępna dla klientów Shoper – największej i najszybciej rozwijającej się platformy dla e-commerce w Polsce. – InPost Pay to pierwsze w Polsce rozwiązanie skupiające płatność za zakupy i dostawę w jednym miejscu – aplikacji InPost Mobile. Jest to usługa możliwa do wdrożenia w praktycznie każdym sklepie internetowym. Jej celem jest skrócenie ścieżki zakupowej i zmniejszenie ryzyka porzucenia transakcji. W efekcie InPost Pay zwiększa konwersję koszykową nawet o 30-70%, w zależności od branży oraz pomaga zdobywać nowych klientów – blisko 85% użytkowników InPost Pay to nowi klienci dla danego sklepu – podkreśla dyrektor handlowy InPost Łukasz Chmielecki.  

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Systemy IT
Smartfony i kod paskowy przyspieszą dostawy przesyłek
Systemy IT
Wojna elektroniczna pokonała tachografy
Systemy IT
W spedycji ludzie nadal ważniejsi od sztucznej inteligencji
Systemy IT
Maszyniści na wagę złota
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Systemy IT
Autonomiczne ciężarówki z aplikacją