Jednoznaczna identyfikacja produktów, lokalizacji oraz współdzielenie danych z partnerami biznesowymi w całym łańcuchu wartości – to główne funkcje standardów, które Polakom towarzyszą już od 30 lat. Kod kreskowy istnieje w handlu już od 45 lat. – U progu kolejnego dziesięciolecia stoimy wobec niespotykanej dotąd mnogości danych, których umiejętne wykorzystanie będzie kluczem do rozwoju biznesowego. Nasze rozwiązania stają się standardem nie tylko w handlu detalicznym, ale i wielu innych obszarach działalności: w produkcji, logistyce, budownictwie czy służbie zdrowia – podkreśla prezes zarządu GS1 Polska Joanna Redmer.
Czytaj więcej w: Konkurencja dostawców elektronicznych listów przewozowych przybliża autonomiczny transport
W Polsce pierwsze kody GS1 zostały wdrożone w 1990 roku. Ta rewolucja, która zmieniła świat handlu, pojawiła się w naszym kraju wraz z rozwojem zagranicznych sieci dystrybucji.
Automatyczne przetwarzanie informacji o produktach stworzyło podstawy dla sprawnych łańcuchów dostaw. Stało się tak, ponieważ odczytywany na kasie kod kreskowy pozwalał identyfikować znacznie więcej, niż tylko produkty, skracając czas potrzebny na obsługę klienta. Jego zastosowanie stale rosło, od momentu dowozu towarów, po proces magazynowania. – Gdy handel przenosi się do Internetu, nasz podstawowy standard – numer GTIN (kod EAN) odgrywa jeszcze większą rolę w zapewnieniu unikalnej i jednoznacznej identyfikacji produktów w skali świata – dodaje członek zarządu GS1 Polska Elżbieta Hałas.
Czytaj więcej w: Przewoźnicy walczą o najlepszych kierowców i nie tną wypłat