Spółka AddSecure wspólnie z SMS Labruyere przygotowały oprogramowanie obsługujące elektroniczne listy przewozowe, spełniające wymogi konwencji przewozowej CMR. To kolejne takie oprogramowanie po oferowanym przez m.in. Wintruck, ITD, Trimble oraz najlepiej znanym TransFollow, które jest wspierane przez Unię Międzynarodowego Transportu Drogowego IRU.
Możliwe, że rosnąca konkurencja wśród firm programistycznych przyspieszy proces elektronizacji branży transportu drogowego i docelowo umożliwi wprowadzenie autonomicznych ciężarówek.
Oprogramowanie e-CMR musi być bezpieczne i zaakceptowane przez służby kontrolne. Tymczasem funkcjonariusze nadal nie są pewni bezpieczeństwa wszystkich rozwiązań. Dlatego brakuje przepisów wykonawczych do stworzenia niezbędnych technicznych i prawnych warunków dla organów publicznych odpowiedzialnych za egzekwowanie i kontrolę transportu samochodowego.
Czytaj więcej w: Ciężarówki jadą do Chin
Zarówno politycy, urzędnicy jak i przedsiębiorcy mają świadomość, że e-CMR będzie konieczny. Zmusza do tego zagrożenie epidemiczne oraz rosnące przewozy. W ostatnich dwóch dekadach transport drogowy towarów w Europie wzrósł o 25 proc. Komisja Europejska szacuje, że w latach 2015-2050 wzrost wyniesie 50 proc.