Krajowa Administracja Skarbowa dopuściła do systemu e-Toll dwóch operatorów urządzeń pokładowych (znanych pod angielskim skrótem OBU). Są to Geobox przygotowany przez firmę Łukasza Szlagora z Kluczborka oraz Tekom Technologia z Radomia.
EETS w certyfikacji
KAS informuje, że certyfikowani są kolejni dostawcy, w tym EETS (Europejski Elektroniczny System Poboru Myta). Jest to uniwersalne urządzenie do poboru opłat, mające dopuszczenie w wielu państwach UE. Z tego systemu z opóźnioną płatnością korzystają z przewoźnicy międzynarodowi. W okresie rozliczeniowym otrzymują jedną fakturę ze wszystkich krajów, w jakich działa EETS.
EETS transferuje plik zliczający transakcje do KAS, przekazujący zestawienie przejazdów tylko po odcinkach płatnych dróg. Natomiast Zewnętrzny System Geolokalizacji (ZSL) udostępnia KAS API, przez które urząd ma wgląd cały czas w lokalizację pojazdu, bez względu na to czy pojazd korzysta z dróg płatnych czy nie. Takie urządzenie jest przydatne dla systemu SENT.
Czytaj więcej w: W Europie wielka afera z wyłudzeniami towaru
Urządzenia pokładowe EETS (jest dwóch głównych producentów) oferują operatorzy kart paliwowych. Są oni najbardziej wyspecjalizowanymi pośrednikami rozliczeń myta w Europie. Dla DKV, największego niezależnego emitenta kart w Europie, płatności z tytułu opłat drogowych stanowią połowę wszystkich transakcji. Zatem jeśli w jakimś kraju wdrażany jest nowy system opłat drogowych, operatorzy kart paliwowych, wraz ze „swoimi” boxami, są podstawową grupą partnerów takich systemów.