e-Toll będzie także płatny kartą

Co piąty samochód opłaca viaToll przy pomocy karty flotowej w opóźnionym systemie płatności. KAS wybrało jako integratora konsorcjum PolCam Systems (należy do Grupy WB) i Hilltech.

Publikacja: 22.04.2021 12:16

e-Toll będzie także płatny kartą

Foto: fot, viaTOLL

Przygotowuje ono platformę integracyjną do wymiany danych pomiędzy nowym systemem poboru opłat drogowych e-TOLL a operatorami/wystawcami kart flotowych (FCI). – W ramach platformy realizowane są usługi sieciowe umożliwiające z jednej strony na rejestrację klientów FCI w systemie e-TOLL, z drugiej strony pobieranie opłaty za przejazd drogami w imieniu i na rzecz Szefa Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) – tłumaczy dyrektor Komunikacji Grupy WB Remigiusz Wilk. – PolCam Systems/Hilltech oddaje kolejne obszary funkcjonalne do testów niezwłocznie i w terminie – zapewnia Wilk.

Czytaj więcej w: Wzrosną ceny wywozu kontenerów z portu

Nad projektem pracuje kilkunastoosobowy zespół, z czego stopień zaangażowania poszczególnych osób jest różny w zależności od potrzeb. Są to oczywiście programiści, ale również analitycy biznesowi, konsultanci i handlowcy.

Ponad trzydziestu operatorów

Konsorcjum prowadzi rozmowy z ponad trzydziestoma operatorami/wystawcami kart flotowych. – Większość z nich zaakceptowała postanowienia umowne. Do podpisania umów dojdzie po dostarczeniu przez KAS specyfikacji technicznej, która jest załącznikiem do każdej kontraktu – opisuje Wilk.

Czytaj więcej w: Od tych testów zależy przyszłość e-Toll

Dla operatorów kart flotowych płatności za drogi są ważną częścią działalności. – Obsługa opłat za drogi płatne wpisuje się idealnie w naszą strategię. Dlatego bacznie obserwujemy rozwój prac nad projektem e-Toll. Jesteśmy zdeterminowani, aby docelowo umożliwić naszym klientom flotowym płatności za drogi – zapewnia członek zarządu Anwim Paweł Grzywaczewski. Z uwagi na toczące się negocjacje operatorzy odmawiają bardziej szczegółowych informacji.

PolCam nie zaniżył ceny

Konsorcjum PolCam Systems/Hilltech wygrało przetarg z ofertą 5,4 mln zł brutto, gdy KAS przewidywał koszty na poziomie 30,6 mln zł brutto, w związku z czym pojawiły się wątpliwości, czy konsorcjum nie wycofa się z umowy. – Oferta konsorcjum PolCam Systems/Hilltech była analizowana w zakresie rażąco niskiej ceny przez zamawiającego, czyli Krajową Administrację Skarbową. W tym zakresie przekazaliśmy szczegółową kalkulację kosztów i przychodów. Bilans projektu kreuje wystarczająco satysfakcjonujący zysk, przy założeniu wszystkich zobowiązań i ryzyka będących zakresem przedmiotu zamówienia. Jednocześnie należy wskazać, że proponowany koszt obsługo pojedynczej transakcji okazał się ponad połowę mniejszy od planowanej przez Sejm RP maksymalnej prowizji dla operatorów kart flotowych, w przypadku gdyby umowy z nimi miał zawierać bezpośrednio Szef KAS – podkreśla rzecznik Grupy WB.

Czytaj więcej w: Trzy możliwości wynagradzania kierowców

Zapewnia, że konsorcjum nie zamierza wycofywać się z podjętych zobowiązań. – Bierzemy także udział w innych postępowaniach w związanych z e-Toll. Tam także zakładamy godziwy zysk, a cena zaoferowana przez nas w przetargu jest 30-50% niższa od konkurencji. Świadczy to jedynie o tym, iż do tej pory zyski na podobnych projektach były przez wykonawców zawyżone. Polskie rozwiązania techniczne okazują się nie tylko lepsze, ale i bardziej ekonomiczne od dotychczas stosowanych zagranicznych – wskazuje Wilk.

Przygotowuje ono platformę integracyjną do wymiany danych pomiędzy nowym systemem poboru opłat drogowych e-TOLL a operatorami/wystawcami kart flotowych (FCI). – W ramach platformy realizowane są usługi sieciowe umożliwiające z jednej strony na rejestrację klientów FCI w systemie e-TOLL, z drugiej strony pobieranie opłaty za przejazd drogami w imieniu i na rzecz Szefa Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) – tłumaczy dyrektor Komunikacji Grupy WB Remigiusz Wilk. – PolCam Systems/Hilltech oddaje kolejne obszary funkcjonalne do testów niezwłocznie i w terminie – zapewnia Wilk.

Pozostało 83% artykułu
Materiał Partnera
Jakość w logistyce – dlaczego firm nie stać na pozorne oszczędności?
Innowacje w logistyce
AI, IoT, Big Data i telematyka w zarządzaniu flotą pojazdów
Innowacje w logistyce
Poznański Instytut Technologiczny będzie konkurować z Fraunhoferem
Innowacje w logistyce
Telematyczne przejęcie zatrzęsie Europą
Innowacje w logistyce
Aktywne znaki zaświecą na głównych drogach