Spółka Plus, pracująca od 2016 roku nad autonomicznymi ciężarówkami, idzie na nowojorską giełdę. Wycena sięgnęła 3,3 mld dol., a inwestorów przyciąga projekt autonomicznych ciężarówek prowadzony z chińską firmą transportową SF Holding. Celem chińskiego przewoźnika jest uzyskanie autonomicznych pojazdów, które dziennie będą pokonywać 1,5 tys. km.
Czytaj więcej w: Konsolidacja wśród dostawców usług TMS
Masową produkcję tych samochodów ma podjąć chińska grupa FAW już w tym kwartale. Dostawy do chińskich i amerykańskich systemu autonomicznej jazdy PlusDrive zaczęły się z początkiem roku.
Na giełdę trafi 20 proc. akcji, reszta będzie należała do Shanghai Automotive Industry, GSR Ventures Management i chińskiego przewoźnika Full Truck Alliance. Partnerami są także Iveco oraz Cummins.
Czytaj więcej w: Od stycznia dozwolone autonomiczne auta na polskich drogach