Konsolidacja wśród dostawców usług TMS

W połowie grudnia Grupa Inelo kupiła pakiet większościowy spółki Marcos BIS, specjalizującej się w oprogramowaniu do zarządzania transportem – TMS Nawigator.

Publikacja: 16.12.2019 08:05

Konsolidacja wśród dostawców usług TMS

Foto: logistyka.rp.pl

Marcos BIS działa od 27 lat, a podstawową ofertą firmy jest program TMS Nawigator do zarządzania procesami spedycyjno-transportowymi. Składa się z kilkunastu modułów, pozwalających na funkcjonalne planowanie, realizowanie, monitorowanie i rozliczanie usług transportowych. Ofertę uzupełniają aplikacje mKierowca, mWarsztat, mSpedytor oraz portal ePrzewoźnik.

Mająca siedzibę w Bielsku-Białej Grupa Inelo zatrudnia 222 osoby, a ze spółką OCRK (Ogólnopolskie Centrum Rozliczania Kierowców) ponad pół tysiąca, i w 2017 roku zanotowała 45 mln zł przychodów. Działa od 2002 roku, wtedy pod nazwą PC Net Service. Pozycję zawdzięcza programom do analizy i rozliczania czasu pracy kierowców, Tachoscan Control i 4Trans, systemowi lokalizacji i monitorowania pojazdów GBOX, a także kompleksowej usłudze outsourcingu dla przewoźników realizowanej przez specjalistów z OCRK. – Naszą ambicją jest dostarczenie usług typu „one-stop-shop” dla rynku transportu i logistyki – zapewnia prezes grupy Magdalena Magnuszewska.

Założyciele Marcos Bis, Jacek Mroziński i Maciej Wolny, będą nadal kierować spółką. – Strategiczne partnerstwo z Inelo pozwoli stworzyć dla naszych klientów kompleksową ofertę, gdzie system dla zleceń typu FTL i TLT oraz aplikacje, będą uzupełniać produkty z zakresu telematyki oraz rozliczania czasu kierowców – komentuje współzałożyciel Marcos BIS Jacek Mroziński.

Z produktów i usług Inelo, korzysta ponad 10 tys. firm transportowych i 38 instytucji kontrolnych w 20 krajach w Europie. To jednak nie wyczerpuje apetytu Grupy, która poszukuje kolejnych obszarów wzrostu. – Planujemy kontynuować strategię konsolidacji i przejęć ciekawych graczy technologicznych, wyspecjalizowanych w rozwiązaniach dla transportu i wspólnie z nowymi partnerami będziemy pracować nad rozwojem Grupy – zapewnia Magnuszewska.

Transport drogowy czekają duże zmiany. Spowoduje je między innymi Pakiet Mobilności, który nakłada na przedsiębiorców nowe obowiązki i zwiększa potrzebę zarządzania rozliczeniami czasu pracy oraz planowaniem tras, załadunków i rozładunków z uwzględnieniem nowych ograniczeń. – W kolejnych latach transportowcy będą musieli zmierzyć się między innymi z chaosem legislacyjnym, wzrostem kosztów prowadzenia działalności i ograniczeniem dostępu do rynku – uważa wiceprezes Inelo i OCRK Bartosz Najman i wskazuje na informatykę jako narzędzie umożliwiające wzrost efektywności. – Do naszej oferty dołączamy produkty do zarządzania operacjami transportowo-spedycyjnymi. Planujemy również wdrożenie nowych funkcjonalności jak wyliczenia ETA oraz ecodriving – stwierdza Najman.

W 2017 roku fundusz inwestycyjny Innova Capital przejął 75 proc. udziałów w Inelo i OCRK. Założyciele obu spółek, Jakub Gieruszczak i Mirosław Stocerz pozostali mniejszościowymi udziałowcami. W 2016 roku łączne przychody obu spółek wyniosły 58 mln zł.

Rynek usług zarządzania flotą zagęszcza się. W Polsce z ofertą pojawił się amerykański Verizon, natomiast należąca do grupy AddSecure szwedzka spółka Vehco, dostawca systemu do zarządzania flotą (FMS), ogłosiła na początku września przejęcie firmy frameLOGIC, polskiego producenta rozwiązań chmurowych do zarządzania flotą (FMS), transportem (TMS) oraz pracą w terenie (MWM). frameLOGIC ma ponad 650 klientów oraz ponad 25 tys. monitorowanych pojazdów.

Marcos BIS działa od 27 lat, a podstawową ofertą firmy jest program TMS Nawigator do zarządzania procesami spedycyjno-transportowymi. Składa się z kilkunastu modułów, pozwalających na funkcjonalne planowanie, realizowanie, monitorowanie i rozliczanie usług transportowych. Ofertę uzupełniają aplikacje mKierowca, mWarsztat, mSpedytor oraz portal ePrzewoźnik.

Mająca siedzibę w Bielsku-Białej Grupa Inelo zatrudnia 222 osoby, a ze spółką OCRK (Ogólnopolskie Centrum Rozliczania Kierowców) ponad pół tysiąca, i w 2017 roku zanotowała 45 mln zł przychodów. Działa od 2002 roku, wtedy pod nazwą PC Net Service. Pozycję zawdzięcza programom do analizy i rozliczania czasu pracy kierowców, Tachoscan Control i 4Trans, systemowi lokalizacji i monitorowania pojazdów GBOX, a także kompleksowej usłudze outsourcingu dla przewoźników realizowanej przez specjalistów z OCRK. – Naszą ambicją jest dostarczenie usług typu „one-stop-shop” dla rynku transportu i logistyki – zapewnia prezes grupy Magdalena Magnuszewska.

Materiał Partnera
Jakość w logistyce – dlaczego firm nie stać na pozorne oszczędności?
Innowacje w logistyce
AI, IoT, Big Data i telematyka w zarządzaniu flotą pojazdów
Innowacje w logistyce
Poznański Instytut Technologiczny będzie konkurować z Fraunhoferem
Innowacje w logistyce
Telematyczne przejęcie zatrzęsie Europą
Innowacje w logistyce
Aktywne znaki zaświecą na głównych drogach