Marcos BIS działa od 27 lat, a podstawową ofertą firmy jest program TMS Nawigator do zarządzania procesami spedycyjno-transportowymi. Składa się z kilkunastu modułów, pozwalających na funkcjonalne planowanie, realizowanie, monitorowanie i rozliczanie usług transportowych. Ofertę uzupełniają aplikacje mKierowca, mWarsztat, mSpedytor oraz portal ePrzewoźnik.
Mająca siedzibę w Bielsku-Białej Grupa Inelo zatrudnia 222 osoby, a ze spółką OCRK (Ogólnopolskie Centrum Rozliczania Kierowców) ponad pół tysiąca, i w 2017 roku zanotowała 45 mln zł przychodów. Działa od 2002 roku, wtedy pod nazwą PC Net Service. Pozycję zawdzięcza programom do analizy i rozliczania czasu pracy kierowców, Tachoscan Control i 4Trans, systemowi lokalizacji i monitorowania pojazdów GBOX, a także kompleksowej usłudze outsourcingu dla przewoźników realizowanej przez specjalistów z OCRK. – Naszą ambicją jest dostarczenie usług typu „one-stop-shop” dla rynku transportu i logistyki – zapewnia prezes grupy Magdalena Magnuszewska.
Założyciele Marcos Bis, Jacek Mroziński i Maciej Wolny, będą nadal kierować spółką. – Strategiczne partnerstwo z Inelo pozwoli stworzyć dla naszych klientów kompleksową ofertę, gdzie system dla zleceń typu FTL i TLT oraz aplikacje, będą uzupełniać produkty z zakresu telematyki oraz rozliczania czasu kierowców – komentuje współzałożyciel Marcos BIS Jacek Mroziński.
Z produktów i usług Inelo, korzysta ponad 10 tys. firm transportowych i 38 instytucji kontrolnych w 20 krajach w Europie. To jednak nie wyczerpuje apetytu Grupy, która poszukuje kolejnych obszarów wzrostu. – Planujemy kontynuować strategię konsolidacji i przejęć ciekawych graczy technologicznych, wyspecjalizowanych w rozwiązaniach dla transportu i wspólnie z nowymi partnerami będziemy pracować nad rozwojem Grupy – zapewnia Magnuszewska.
Transport drogowy czekają duże zmiany. Spowoduje je między innymi Pakiet Mobilności, który nakłada na przedsiębiorców nowe obowiązki i zwiększa potrzebę zarządzania rozliczeniami czasu pracy oraz planowaniem tras, załadunków i rozładunków z uwzględnieniem nowych ograniczeń. – W kolejnych latach transportowcy będą musieli zmierzyć się między innymi z chaosem legislacyjnym, wzrostem kosztów prowadzenia działalności i ograniczeniem dostępu do rynku – uważa wiceprezes Inelo i OCRK Bartosz Najman i wskazuje na informatykę jako narzędzie umożliwiające wzrost efektywności. – Do naszej oferty dołączamy produkty do zarządzania operacjami transportowo-spedycyjnymi. Planujemy również wdrożenie nowych funkcjonalności jak wyliczenia ETA oraz ecodriving – stwierdza Najman.