Volta Trucks została założona przez Szweda, Carla-Magnusa Nordena w 2017 roku w celu budowy miejskiej ciężarówki elektrycznej. Trzy lata później zaprezentowała koncepcyjny pojazd: 16-tonowy furgon Volta Zero. Ten samochód ma według pomysłodawcy zakończyć dominację na europejskim rynku pięciu koncernów.
Zamówienia za ćwierć miliarda dol.
Koncepcyjna ciężarówka przyciągnęła spore zainteresowanie i firma podaje, że zdobyła 1,5 tys. zamówień wartych 260 mln dol. Największym klientem jest Petit Forestier, wiodąca w Europie wypożyczalnia ciężarówek z furgonami chłodniczymi. Samochód także był na próbach w brytyjskim oddziale DPD, szwedzkiej poczcie i u kilku francuskich dystrybutorów.
Czytaj więcej w: Elektryczne ciężarówki Mercedesa najpierw dla miast
Pod koniec tego roku ma ukazać się pilotażowa seria ciężarówek Volty. Liczący 50 osób zespół konstrukcyjny przygotowuje wersję, która trafi na badania homologacyjne i następnie do produkcji. Z Voltą współpracuje brytyjski producent samochodów rajdowych Prodrive. Ta firma zbudowała koncepcyjny pojazd.
Inwestorzy, którzy włożyli w tej projekt 25 mln dol. (w tym 20 mln dol. Luxor Capital) celują w światowy rynek. W Europie ten segment liczy kilkanaście tysięcy pojazdów, jednak firma liczy, że na całym świecie takich dystrybucyjnych modeli sprzedawanych jest kilkaset tysięcy rocznie.