Hity internetowej sprzedaży to żywność, kosmetyki i zabawki

Po szalonych wzrostach sprzedaży internetowych sklepów żywności, branża logistyczna stawia na obsługę tego przemysłu.

Publikacja: 29.04.2020 21:51

Hity internetowej sprzedaży to żywność, kosmetyki i zabawki

Foto: logistyka.rp.pl

Kaufland we współpracy ze sklepem Mango i DHL Parcel rozpoczął sprzedaż paczek zawierających podstawowy asortyment 30 produktów spożywczych i higienicznych m.in. makaron, mąka, ryż, herbata, przetwory pomidorowe, czy papier toaletowy. Asortyment jest stały. – Dla DHL Parcel realizacja dostaw produktów spożywczych sieci Kaufland to otwarcie się na segment e-grocery, w którym widzimy duży potencjał – przyznaje dyrektor ds. komunikacji i PR w DHL Parcel Magdalena Bugajło.

W uprzywilejowanej pozycji są firmy, które od lat obsługują ten segment. – Coraz więcej klientów Raben, zarówno tych w logistyce kontraktowej jak i w transporcie, zmuszonych zostało w ostatnim czasie do szukania alternatywnych sposobów prowadzenia sprzedaży. Ograniczenia w handlu spowodowane pandemią, dotykają w głównej mierze klientów branży elektroniki użytkowej czy wyspecjalizowanych produktów spożywczych – wymienia dyrektor Logistyki Kontraktowej Raben Logistics Polska, Grupa Raben Artur Spała.

Czytaj więcej w: Koronawirus zmorą doręczycieli przesyłek w Stanach

Przyznaje, że e-handel jest naturalnym i obecnie najbardziej rozwijanym się kanałem sprzedaży, pozwalającym rozwijać udziały w rynku wielu graczom. – Produkt ten jest też jednym z największym potencjałem dla sektora logistycznego, także dla nas. W większości magazynów obsługujemy klientów typowo e-handlowych i rozwijamy usługi dla tego kanału sprzedaży dla firm, które do tej pory obsługiwaliśmy tylko w logistyce magazynowania czy transporcie – opisuje Spała.

Logistycy przyznają, że znaczący wzrost przesyłek produktów spożywczych odczuwalny był w marcu. – Zatowarowanie w tym miesiącu, w szczególności przez sieci handlowe, było tak duże, że w kwietniu odczuwalny był wręcz delikatny spadek, a następnie stabilizacja i powrót do dziennych ilości produktów spożywczych realizowanych w styczniu-lutym – zaznacza grupowy menedżer ds. obsługi klienta, Grupa Raben Olga Żerkowska.

Nie wszystkim jednak powodzi się tak dobrze w czasie internetowego boomu. – Niektóre firmy branży spożywczej produkujące towary delikatesowe lub specyficzne (nie pierwszej potrzeby), odnotowały w tym czasie nawet spadek sprzedaży np. wykwintne czekolady, napoje w puszkach, słodycze upominkowe – wylicza Żerkowska.

Czytaj więcej w: Miliardowe przychody kurierów

Według niej najbardziej zauważalna jest zmiana sprzedaży w firmach, które są związane z gastronomią i np. zaopatrują cukiernie, restauracje, hotele – tam nastąpił istotny spadek lub nawet zawieszenie działalności.

Raben odnotował wzrost zamówień także w przypadku producentów kosmetyków i chemii (produkty antybakteryjne, płyny odkażające), w przemyśle budowlanym (farby, lakiery i inne produkty do sieci), u producentów opakowań plastikowych dla przemysłu kosmetycznego, spożywczego, chemicznego oraz w przypadku produktów higienicznych (chusteczki, ręczniki, papier toaletowy). Wzrost notowały także zabawki dla dzieci (gry, puzzle), ale i ekspresy do kawy, drukarki, kserokopiarki. Ten ostatni trend spowodowany jest zapewne pracą zdalną i szkołą w domu.

– Pewna część klientów zmieniła wielkość zamówień z paletowych na paczki (przesyłki kurierskie), gdyż odbiorcy z rezerwą podchodzą do zamówień – niektórzy wolą zakupić małe ilości niż większe „na zapas”, nie chcąc zamrażać pieniędzy – dodaje Żerkowska.

Kaufland we współpracy ze sklepem Mango i DHL Parcel rozpoczął sprzedaż paczek zawierających podstawowy asortyment 30 produktów spożywczych i higienicznych m.in. makaron, mąka, ryż, herbata, przetwory pomidorowe, czy papier toaletowy. Asortyment jest stały. – Dla DHL Parcel realizacja dostaw produktów spożywczych sieci Kaufland to otwarcie się na segment e-grocery, w którym widzimy duży potencjał – przyznaje dyrektor ds. komunikacji i PR w DHL Parcel Magdalena Bugajło.

W uprzywilejowanej pozycji są firmy, które od lat obsługują ten segment. – Coraz więcej klientów Raben, zarówno tych w logistyce kontraktowej jak i w transporcie, zmuszonych zostało w ostatnim czasie do szukania alternatywnych sposobów prowadzenia sprzedaży. Ograniczenia w handlu spowodowane pandemią, dotykają w głównej mierze klientów branży elektroniki użytkowej czy wyspecjalizowanych produktów spożywczych – wymienia dyrektor Logistyki Kontraktowej Raben Logistics Polska, Grupa Raben Artur Spała.

Ludzie i firmy
Etyka i zysk: jak odpowiedzialny biznes staje się nieodłączną częścią nowoczesnej strategii przedsiębiorstw
Ludzie i firmy
Efektywna sprzedaż wielokanałowa potrzebuje wsparcia profesjonalistów
Ludzie i firmy
Ponad 25 000 punktów DPD Pickup – DPD Polska tworzy największą sieć out-of-home w Polsce
Ludzie i firmy
Kto zostanie Człowiekiem Roku branży TSL?
Ludzie i firmy
Rzeczpospolita nagrodziła wyróżniające się firmy branży TSL