Trzeci kwartał uratował Wielton

Świetny trzeci kwartał uchronił Grupę Wielton przed stratami.

Dobre są także rokowania na ostatni kwartał roku, spółka ma wypełniony portfel zamówień. Grupa Wielton wypracowała w trzecim kwartale 488,1 mln zł przychodów, osiągając wartość zbliżoną do rekordowego analogicznego okresu w 2019 r. (spadek o 4,6 proc. rdr). Od lipca do września br. Grupa sprzedała 4112 szt. pojazdów (spadek o 7,1 proc. rdr).

Czytaj więcej w: Dzięki Białorusinom ciężarówki ruszyły spod płotu

Uzyskane wyniki sprzedażowe przełożyły się na 34,0 mln zł EBITDA (wzrost o 0,3 proc. rdr) oraz 10,4 mln zł zysku netto (spadek o 17,5 proc. rdr). Dobre wyniki Grupy zostały osiągnięte dzięki obserwowanej poprawie popytu na kluczowych rynkach w trzecim kwartale, a w szczególności we wrześniu br.

W trzecim kwartale zaobserwowaliśmy powrót popytu na przyczepy i naczepy. Szczególnie dobrym miesiącem pod względem sprzedaży był wrzesień, w którym wyraźnie widoczna była pewna normalizacja na rynku. Bardzo dobre wyniki sprzedażowe wykazał Fruehauf z rynku francuskiego oraz brytyjski Lawrence David – zaznacza I wiceprezes zarządu Wielton SA, CEO Grupy Wielton Mariusz Golec.

Czytaj więcej w: Małym grożą bankructwa, duzi kupują samochody

Spółka Fruehauf sprzedała w trzecim kwartale 1050 szt. produktów (spadek o 3,1 proc. rdr), co przełożyło się na 137,9 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 3,7 proc. rdr). Z kolei brytyjski Lawrence David zanotował w raportowanym kwartale wzrost przychodów o 16,0 proc. do wartości 82,0 mln zł przy sprzedaży 936 szt. pojazdów. Wysoki popyt na przyczepy i naczepy pomógł również wieluńskiemu producentowi. Spółka Wielton sprzedała w samym trzecim kwartale 731 szt. pojazdów drogowych i z segmentu Agro. Przełożyło się to na 76,1 mln zł przychodów (wzrost o 3,0 proc. rdr).

Czytaj więcej w: Rynek magazynowy idzie na rekord

Po trzech kwartałach br. Grupa Wielton wypracowała 1,3 mld zł skonsolidowanych przychodów (spadek o 29,1 proc. rdr). W okresie tym wskaźnik EBITDA wyniósł 57,7 mln zł i był niższy o 51,6 proc. rdr. Po trzech kwartałach narastająco skonsolidowany zysk netto wyniósł 9,6 mln zł i jest mniejszy o 81,9 proc. w porównaniu do okresu styczeń-wrzesień 2019 r.  Zysk netto przypadający akcjonariuszom podmiotu dominującego wyniósł 12,6 mln zł i był mniejszy o 76,2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Uzyskane wyniki narastająco są konsekwencją słabego drugiego kwartału, na który miała przede wpływ wszystkim pandemia i związane z nią zamrożenie gospodarek.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Unia chce redukcji emisji w transporcie morskim

Parlament Europejski zagłosował za objęciem statków powyżej 5000 ton pojemności rejestrowej brutto (GRT) systemem handlu uprawnieniami do emisji (ETS). Tankowce ...

Totalna pustka na rynku

Wraz z zamknięciem fabryk zniknęły zlecenia dla transportu. Jeden z największych europejskich spedytorów 30 ...

InPost uruchomił drugą sortownię centralną

Firma kierowana przez Rafała Brzoskę, w odpowiedzi na wzrost liczby przesyłek w okresie nawrotu ...

Megafuzja na rynku TSL: DSV przejęło Panalpinę

DSV otrzymało zgodę urzędów antymonopolowych oraz udziałowców Panalpiny na przejęcie tej spółki. Duńskie DSV ...

Autokarowi przewoźnicy będą protestować 1 lipca domagając się pomocy

Narasta desperacja przewoźników autokarowych spowodowana brakiem pomocy rządu. Zapowiadają protest w Warszawie. Apelują o ...

PKP Cargo: Dobre perspektywy na torach

Ekspansja międzynarodowa, wzrost przewozów intermodalnych, modernizacja i zakupy taboru – to ambitne plany Grupy ...