Rozporządzenie 686/2023 w sprawie umów przewozu drogowego towarów wprowadza minimalną podstawową opłatę za usługę przewozu, opłatę za załadunek i sortowanie palet oraz czas przestoju. Rozporządzenie reguluje także liczbę podwykonawców transportu, którzy mogą zaangażować się w określone zadanie transportowe.
Minimalna podstawowa opłata za usługę jest powiązana nie tylko z opłatą za przejazd, ale także z dodatkowymi kosztami obciążającymi transport, które można skalkulować w przejrzysty sposób.
Czytaj więcej
Zawirowania na Morzu Czerwonym zachęcą do nearshoringu oraz do zwiększenia zapasów. W obu przypadkach skorzysta sektor magazynowy.
Węgierskie Ministerstwo Transportu MKFE tłumaczy, że cenę podstawową ustala się biorąc pod uwagę odpowiednią kategorię pojazdu, dystans, wysokość opłaty drogowej oraz zużycie paliwa. Opłaty za załadunek, sortowanie palet oraz czas przestoju są stałe.
Dekret wprowadza zatem minimalną podstawową opłatę za usługę, która przy wycenie zadania przewozowego nie może być niższa niż suma trzykrotności opłaty drogowej naliczonej za zadanie przewozowe oraz stawki paliwa obliczonej dla danego przewozu zadania, obliczonego zgodnie z przepisami NAV, pojazdu realizującego zadanie przewozowe.