Pośrednicy wymagają wpłacenia 500-1000 euro oraz 30%-50% prowizji od odzyskanych w przyszłości sum. Polska Unia Transportu (PUT) uważa, że opłaty wstępne bywają pobierane są za sztuczne działania, rzekomo konieczne dla pozytywnego biegu sprawy.
Zapobiec przedawnieniu
PUT apeluje, aby bardzo ostrożnie podchodzić do zapewnień ze strony wszelkiego rodzaju pośredników. Doradza korzystanie tylko z pośredników, którzy zbadali sytuację prawną wokół możliwego zwrotu myta w Niemczech i nie wykorzystują jej do szybkiego zarobku.
Czytaj więcej w: Kierowcy już przebierają w ofertach
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ZMPD) wynegocjowało z kilkoma solidnymi kancelariami prawniczymi warunki i stawki dla swoich członków.
PUT ostrzega, że podejmujące się zadania podmioty często nie mają wiedzy o tym zagadnieniu. Należą do nich: agenci ubezpieczeniowi, firmy kadrowe, księgowe liczące czas pracy kierowców oraz tzw. kancelarie od wszystkiego.