Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 02:56 Publikacja: 24.02.2025 21:05
Tak ma wyglądać Centralny Port Komunikacyjny
Foto: CPK/ materiały prasowe
PSE planuje, że do 2027 roku zakończy rozbudowę stacji 400/220/110 kV Stryków (Dmosin) dla wprowadzenia linii abonenckiej 220 kV (zasilanie podstacji trakcyjnej Dmosin). Będzie to pierwszy z 15 obiektów energetycznej inwestycji CPK. Kolejne będą oddawane sukcesywnie do 2023 5 roku.
Moc przyłączeniowa lotniska CPK wynosi 122 MW, sumaryczna moc przyłączeniowa dla pięciu podstacji na odcinku Warszawa-Wrocław wynosi 296 MW. Zgodnie z Programem Wieloletnim Centralnego Portu Komunikacyjnego na lata 2024-2032, nakłady na ten cel do 2032 roku mają wynieść 600 mln zł, przy czym nie oznacza to całości wydatków na zapewnienie zasilania dla linii „Y” (budowa odcinka Sieradz – Poznań jest przewidywana do realizacji do 2035 roku). Ponadto rozbudowa podstacji i budowa linii wysokich napięć finansowane są ze środków PSE i uwzględniane w taryfie.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Avgas 100 LL, czyli popularna benzyna lotnicza, będzie produkowana i dystrybuowana przez kolejne lata i jest leg...
Rząd USA zniósł zwolnienia celne de minimis w wysokości 800 dolarów dla przesyłek e-handlu z zagranicy, w tym z...
Samoloty znów wożą pasażerów i ładunki do Kataru i ZEA, jednak sytuacja zmienia się z godziny na godzinę.
„Efekt Trumpa” pozwolił zarobić w pierwszym kwartale liniom lotniczym. Natomiast maleją wyceny armatorów.
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Amerykańska spółka Eviation, która przygotowywała elektryczne samoloty, zwolniła załogę i wstrzymała działalność.
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas