Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 13.07.2025 08:11 Publikacja: 24.02.2025 21:05
Tak ma wyglądać Centralny Port Komunikacyjny
Foto: CPK/ materiały prasowe
PSE planuje, że do 2027 roku zakończy rozbudowę stacji 400/220/110 kV Stryków (Dmosin) dla wprowadzenia linii abonenckiej 220 kV (zasilanie podstacji trakcyjnej Dmosin). Będzie to pierwszy z 15 obiektów energetycznej inwestycji CPK. Kolejne będą oddawane sukcesywnie do 2023 5 roku.
Moc przyłączeniowa lotniska CPK wynosi 122 MW, sumaryczna moc przyłączeniowa dla pięciu podstacji na odcinku Warszawa-Wrocław wynosi 296 MW. Zgodnie z Programem Wieloletnim Centralnego Portu Komunikacyjnego na lata 2024-2032, nakłady na ten cel do 2032 roku mają wynieść 600 mln zł, przy czym nie oznacza to całości wydatków na zapewnienie zasilania dla linii „Y” (budowa odcinka Sieradz – Poznań jest przewidywana do realizacji do 2035 roku). Ponadto rozbudowa podstacji i budowa linii wysokich napięć finansowane są ze środków PSE i uwzględniane w taryfie.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Samoloty znów wożą pasażerów i ładunki do Kataru i ZEA, jednak sytuacja zmienia się z godziny na godzinę.
„Efekt Trumpa” pozwolił zarobić w pierwszym kwartale liniom lotniczym. Natomiast maleją wyceny armatorów.
Amerykańska spółka Eviation, która przygotowywała elektryczne samoloty, zwolniła załogę i wstrzymała działalność.
W ubiegłym roku wypełnienie samolotów LOT ładunkami było rekordowe. Aby móc utrzymać tendencję wzrostową, przewo...
Obniżone prognozy IATA przewozu towarów nie zmniejszają zainteresowania spedytorów i przewoźników lotniczych CPK...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas