Sprzedaż ciężarówek w UE zmalała o połowę

W marcu 2020 r. popyt na nowe pojazdy użytkowe spadł o 47,3 proc. w całej UE. Kwiecień będzie jeszcze gorszy.

Publikacja: 24.04.2020 11:51

Sprzedaż ciężarówek w UE zmalała o połowę

Foto: Ciężarówki czekają na odbiór przez klientów.

Rejestracje samochodów dostawczych w marcu br. odniosły najsilniejsze uderzenie spośród wszystkich segmentów. Popyt zmniejszył się o połowę (49,8 proc.) w porównaniu z ub.r., a liczba rejestracji spadła z 165 455 samochodów dostawczych w marcu 2019 do 83 141 sztuk w br. wynika z danych Stowarzyszenia Europejskich Producentów Samochodów ACEA. Z wyjątkiem Węgier, które odnotowały skromny spadek w porównaniu do w innych krajów, na wszystkich rynkach UE zanotowano w ostatnim miesiącu dwucyfrowy spadek procentowy. We Włoszech rejestracje spadły o 71,2 proc., a w Hiszpanii o 67,2 proc.

W trzecim miesiącu 2020 r. popyt na nowe ciężkie samochody ciężarowe w UE był znacznie ograniczony (38 proc.) i oznaczał dziewiąty miesiąc z rzędu spadku. W wyniku pandemii COVID ‐ 19 rejestracje obniżyły się na wszystkich rynkach europejskich, a zwłaszcza we Francji, gdzie popyt na ciężkie ciężarówki zmalał o ponad połowę (50,2 proc.).

W marcu br. liczba nowych rejestracji wszystkich samochodów ciężarowych w UE zmalała o 35,6 proc. Wszystkie cztery największe rynki UE odnotowały znaczące spadki w ostatnim miesiącu: Francja (49,3 proc.), Włochy (33,5 proc.), Hiszpania (30,8 proc.) i Niemcy (27,6 proc.).

Czytaj więcej w: Jaka jest kondycja polskich przewoźników?

W marcu 2020 r. popyt w UE na nowe autobusy i autokary spadł o 37,1 proc. do 1 905 sztuk. Niemcy (11,8 proc.), Austria (12,3 proc.), Estonia (800,0 proc.) i Cypr (33,3 proc.) były jedynymi rynkami regionu, w których miał miejsce wzrost w ostatnim miesiącu. Wszystkie pozostałe kraje UE odnotowały znaczne spadki w marcu, w szczególności mocno ucierpiała Hiszpania (68,8 proc.).

W pierwszym kwartale 2020 r. rynek pojazdów użytkowych w UE skurczył się o 23,2 proc. do 413 327 sztuk, w bezpośredniej konsekwencji znacznego spowolnienia w marcu. Cztery główne rynki, Hiszpania (31,7 proc.), Francja (26,9 proc.), Włochy (26,6 proc.) i Niemcy (14,4 proc.) poniosły dwucyfrowe straty od początku br.

Rejestracje samochodów dostawczych w marcu br. odniosły najsilniejsze uderzenie spośród wszystkich segmentów. Popyt zmniejszył się o połowę (49,8 proc.) w porównaniu z ub.r., a liczba rejestracji spadła z 165 455 samochodów dostawczych w marcu 2019 do 83 141 sztuk w br. wynika z danych Stowarzyszenia Europejskich Producentów Samochodów ACEA. Z wyjątkiem Węgier, które odnotowały skromny spadek w porównaniu do w innych krajów, na wszystkich rynkach UE zanotowano w ostatnim miesiącu dwucyfrowy spadek procentowy. We Włoszech rejestracje spadły o 71,2 proc., a w Hiszpanii o 67,2 proc.

Ludzie i firmy
Etyka i zysk: jak odpowiedzialny biznes staje się nieodłączną częścią nowoczesnej strategii przedsiębiorstw
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Ludzie i firmy
Efektywna sprzedaż wielokanałowa potrzebuje wsparcia profesjonalistów
Ludzie i firmy
Ponad 25 000 punktów DPD Pickup – DPD Polska tworzy największą sieć out-of-home w Polsce
Ludzie i firmy
Kto zostanie Człowiekiem Roku branży TSL?
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Ludzie i firmy
Rzeczpospolita nagrodziła wyróżniające się firmy branży TSL