Spółka LHS nie zwalnia mimo pandemii. Podpisała umowę na rozbudowę infrastruktury na stacji granicznej Hrubieszów: budowę toru wyciągowego 1520 mm, przebudowę siedmiu torów 1435 mm oraz modernizację hali wagonowej, która zostanie przystosowana do obsługi sprzętu przeładunkowego oraz dla potrzeb kontroli granicznej.
Zmodernizowany zostanie automatyczny system sterowania ruchem kolejowym, wprowadzone zostaną czujniki niezajętości torów i rozjazdów oraz system telewizji przemysłowej. Inwestycja pozwoli na zwiększenie zdolności eksploatacyjnych stacji oraz ograniczenie kosztów prowadzenia ruchu pociągów. Inwestycja zostanie zrealizowana w trybie „Projektuj i Buduj”, prace projektowe i budowlane wykona konsorcjum firm, których liderem jest Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji z Bytomia.
Centra sterowania
W marcu zawarta została umowa na projekt rozbudowy Lokalnego Centrum Sterowania na stacji Sędziszów LHS, co pozwoli na objęcie komputerowym sterowaniem urządzeń w miejscowościach Raczyce, Gołuchów, Łączyn, Sędziszów, Kępie, Zarzecze, Jaroszowiec Olkuski oraz Bukowno. Inwestycja umożliwi zwiększenie bezpieczeństwa i przepustowości oraz ograniczenie kosztów przewoźnika. Projekt opracuje firma Mosty Katowice.
Czytaj więcej w: Kolej domaga się tarczy
W przygotowaniu jest również umowa dotycząca zaprojektowania budowy LCS na stacji Wola Baranowska, które obejmie mijanki Huta Deręgowska, Puszcza, Drozdów i Niekrasów oraz stacje Wola Baranowska, Staszów i Grzybów.