Kolej już wozi żywność do Chin

Pierwszy pociąg z tranzytem towarów objętych embargiem dojechał do Chin.

Publikacja: 28.03.2020 13:23

Kolej już wozi żywność do Chin

Foto: logistyka.rp.pl

Pociąg z ładunkiem mrożonego łososia nadanego przez spedytora holenderskiego wyruszył 21 marca z Duisburga do Xian w Chinach. Skonteneryzowany ładunek nadzorowany jest przez elektroniczną pieczęć, a wiezie go pociąg zorganizowany przez UTLC ERA. Jest to spółka należąca do Kolei Rosyjskich, Koeli Białoruskich i Kolei Kazachskich.

Przewóz odbywa się pod nadzorem Federalnej Służby Celnej i Federalnej Służby Nadzoru Transportu. Trasa wiedzie przez Polskę, Białoruś, Rosję i Kazachstan. Elektroniczne pieczęcie są montowane na kontenerach chłodniczych na stacji w Smoleńsku, zaś zdejmowane na stacji Kartaly I.

Czytaj więcej w: Kontenerowy konkurent Małaszewicz

Zarząd UTLC ERA liczy, że dzięki zniesieniu zakazu tranzytu znacznie zwiększą się przewozy na tej trasie. Koleje Rosyjskie zapowiadają, że kolejny próbny pociąg puszczą trasą zabajkalską. Sygnały z elektronicznej pieczęci służą także zleceniodawcy do nadzoru nad przebiegiem transportu.

Czytaj więcej w: http://Kolejowe apetyty na przewozy Chiny-Europa

Prezydent Rosji wydał 1 lipca 2019 roku dekret, zezwalający na tranzytowe przewozy towarów objętych embargiem. Rosja wprowadziła embargo na tranzyt w sierpniu 2014 roku.

Pociąg z ładunkiem mrożonego łososia nadanego przez spedytora holenderskiego wyruszył 21 marca z Duisburga do Xian w Chinach. Skonteneryzowany ładunek nadzorowany jest przez elektroniczną pieczęć, a wiezie go pociąg zorganizowany przez UTLC ERA. Jest to spółka należąca do Kolei Rosyjskich, Koeli Białoruskich i Kolei Kazachskich.

Przewóz odbywa się pod nadzorem Federalnej Służby Celnej i Federalnej Służby Nadzoru Transportu. Trasa wiedzie przez Polskę, Białoruś, Rosję i Kazachstan. Elektroniczne pieczęcie są montowane na kontenerach chłodniczych na stacji w Smoleńsku, zaś zdejmowane na stacji Kartaly I.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach