W wakacje PKP IC odbiło się od dna

Przewoźnik wybudził się ze spowodowanego pandemią zamrożenia i uruchomił więcej pociągów niż w wakacje ub.r.

Publikacja: 24.07.2020 21:45

W wakacje PKP IC odbiło się od  dna

Foto: logistyka.rp.pl

Od początku wakacji, czyli od piątku 26 czerwca br., do niedzieli 19 lipca br. PKP Intercity przewiozło ponad 2,15 mln pasażerów. Popularność podróży koleją stale rośnie, z tygodnia na tydzień liczba pasażerów wzrasta o około 10%.

Czytaj więcej w: DB kupi pociągi Velaro za miliard euro

Przez pierwsze dwa tygodnie przywracania połączeń, czyli od 3 maja do 16 maja, PKP Intercity przewiozło 255 tysięcy pasażerów. Zaś w ciągu ostatnich dwóch tygodni, od 6 do 19 lipca – ponad 1,33 mln osób, czyli ponad pięć razy więcej. W porównaniu do 2019 roku przewozy są jednak blisko dwa razy mniejsze.

Czytaj więcej w: Nowe lokomotywy PKP IC dla rosnących przewozów

Do dyspozycji pasażerów jest już ponad 400 połączeń PKP Intercity, czyli więcej niż rok wcześniej. Każdy pociąg jest dezynfekowany i czyszczony po zakończeniu przejazdu. Aby zapewnić pasażerom bezpieczną podróż, konieczny jest ścisły nadzór nad poziomem zajętości miejsc nie tylko w poszczególnych relacjach, ale także na każdym odcinku podróży. Dlatego też PKP Intercity wprowadziło obowiązkową rezerwację miejsc we wszystkich kategoriach pociągów. Obecnie możliwy jest zakup biletów na wszystkie miejsca siedzące w pociągach PKP Intercity.

Czytaj więcej w: Kolejarze domagają się niższych cen dostępu do torów

Przewoźnik przypomina pasażerom o konieczności stosowania się do ogólnie obowiązujących zasad ostrożności obejmujących m.in. zasłanianie ust i nosa w pociągu, podczas trwania całej podróży, a także częste mycie rąk.

Od początku wakacji, czyli od piątku 26 czerwca br., do niedzieli 19 lipca br. PKP Intercity przewiozło ponad 2,15 mln pasażerów. Popularność podróży koleją stale rośnie, z tygodnia na tydzień liczba pasażerów wzrasta o około 10%.

Czytaj więcej w: DB kupi pociągi Velaro za miliard euro

Pozostało 81% artykułu
Ludzie i firmy
Etyka i zysk: jak odpowiedzialny biznes staje się nieodłączną częścią nowoczesnej strategii przedsiębiorstw
Ludzie i firmy
Efektywna sprzedaż wielokanałowa potrzebuje wsparcia profesjonalistów
Ludzie i firmy
Ponad 25 000 punktów DPD Pickup – DPD Polska tworzy największą sieć out-of-home w Polsce
Ludzie i firmy
Kto zostanie Człowiekiem Roku branży TSL?
Ludzie i firmy
Rzeczpospolita nagrodziła wyróżniające się firmy branży TSL
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?