Całość zamówienia Siemens dostarczy do 2026 roku. Umowa pozwala na zamówienie 60 kolejnych pojazdów. Pociągi będą początkowo kursować na trasach między landem Nadrenia Północna-Westfalia, a Monachium przez linię dużych prędkości Kolonia-Ren-Men. W przyszłości obsłużą trasy do Paryża i Brukseli.
Czytaj więcej w: Kolejarze domagają się niższych cen dostępu do torów
Nowe pociągi zwiększą dzienną przepustowość pasażerów DB na liniach głównych o 13 000 miejsc. – Celem jest znaczne ograniczenie emisji CO2 przy jednoczesnym przyciągnięciu większej liczby osób do transportu publicznego – tłumaczy wiceprezes i członek zarządu Siemens Roland Busch. Rząd niemiecki zachęca do podróży koleją obniżając VAT na bilety. DB planuje uruchomić połączenia pomiędzy dużymi miastami z częstotliwością godzinną. Firma planuje odnowić 150 stacji w całych Niemczech.
Czytaj więcej w: Nowe lokomotywy PKP IC dla rosnących przewozów
Ekspresowa dostawa możliwa jest dzięki wykorzystaniu sprawdzonej platformy Velaro D (ICE 3), a nie nowej Velaro Novo. Pojazdy otrzymają zmodernizowane wnętrza, nowością będą m.in. szyby przepuszczające telefoniczne fale oraz stojaki dla rowerów. Mierzące 200 m długości pociągi o mocy silników 8 MW osiągną prędkość maksymalną 320 km/h i zaoferują 440 miejsc.