DB kupi pociągi Velaro za miliard euro

Za dwa lata flota DB wzbogaci się o pierwsze z 30 szybkich pociągów Siemens Velaro.

Publikacja: 15.07.2020 21:21

DB kupi pociągi Velaro za miliard euro

Foto: logistyka.rp.pl

Całość zamówienia Siemens dostarczy do 2026 roku. Umowa pozwala na zamówienie 60 kolejnych pojazdów. Pociągi będą początkowo kursować na trasach między landem Nadrenia Północna-Westfalia, a Monachium przez linię dużych prędkości Kolonia-Ren-Men. W przyszłości obsłużą trasy do Paryża i Brukseli.

Czytaj więcej w: Kolejarze domagają się niższych cen dostępu do torów

Nowe pociągi zwiększą dzienną przepustowość pasażerów DB na liniach głównych o 13 000 miejsc. – Celem jest znaczne ograniczenie emisji CO2 przy jednoczesnym przyciągnięciu większej liczby osób do transportu publicznego – tłumaczy wiceprezes i członek zarządu Siemens Roland Busch. Rząd niemiecki zachęca do podróży koleją obniżając VAT na bilety. DB planuje uruchomić połączenia pomiędzy dużymi miastami z częstotliwością godzinną. Firma planuje odnowić 150 stacji w całych Niemczech.

Czytaj więcej w: Nowe lokomotywy PKP IC dla rosnących przewozów

Ekspresowa dostawa możliwa jest dzięki wykorzystaniu sprawdzonej platformy Velaro D (ICE 3), a nie nowej Velaro Novo. Pojazdy otrzymają zmodernizowane wnętrza, nowością będą m.in. szyby przepuszczające telefoniczne fale oraz stojaki dla rowerów. Mierzące 200 m długości pociągi o mocy silników 8 MW osiągną prędkość maksymalną 320 km/h i zaoferują 440 miejsc.

DB użytkuje 15 zestawów Velaro. Takie pociągi mają też m.in. koleje Rosji, Turcji.

Całość zamówienia Siemens dostarczy do 2026 roku. Umowa pozwala na zamówienie 60 kolejnych pojazdów. Pociągi będą początkowo kursować na trasach między landem Nadrenia Północna-Westfalia, a Monachium przez linię dużych prędkości Kolonia-Ren-Men. W przyszłości obsłużą trasy do Paryża i Brukseli.

Czytaj więcej w: Kolejarze domagają się niższych cen dostępu do torów

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach