Ostatnie transporty do Wielkiej Brytanii bez formalności

Data załadunku wskaże czy towar wjeżdżający do Wielkiej Brytanii będzie podlegał formalnościom celnym.

Publikacja: 30.12.2020 14:18

Ostatnie transporty do Wielkiej Brytanii bez formalności

Foto: Fot. DFDS

Towary ładowane do końca 31 grudnia będą traktowane jako unijne i wjadą na Wyspy bez formalności celnych jako dostawa wewnątrzwspólnotowa – zaznacza Joanna Porath z AC Porath. Przyznaje, że w pierwszych dniach stycznia na granicy może zapanować chaos. – Cła nie będzie, ale odprawa celna będzie konieczna. Zatem przewoźników czekają wszystkie wcześniej zapowiadane formalności celne, w tym rejestracja brytyjskiego oraz europejskiego EORI, składanie deklaracji celnych itp. – podkreśla Porath.

Czytaj więcej w: Diesle znikną ze sprzedaży

Dodaje, że wśród klientów panuje duża dezinformacja i brak wiedzy w zakresie interpretacji umowy handlowej. Część podmiotów uważa, że umowa o wolnym handlu oznacza, że nie będzie formalności celnych. – Nie jest to prawdą. Osiągnięcie umowy oznacza tylko, że stawka celna jest zerowa po spełnieniu pewnych kryteriów, ale formalności zostaną wdrożone – zaznacza Porath.

Ledwo zniknął korek tirów w Wielkiej Brytanii, polskie samochody znów jeżdżą na Wyspy. – Ruch przez Kanał La Manche jest płynny, wysyłamy już kolejne samochody do Wielkiej Brytanii. Nasi kierowcy nie mają oporu żeby tam jechać. Stawki są cały czas bardzo dobre – zaznacza kierownik spedycji w Sachs Trans Łukasz Zawadzki.

Czytaj więcej w: Przewoźnicy rozważają zaskarżenie rządu Francji za blokadę

Nie ma już kłopotów z powrotem na Kontynent. Władze brytyjskie zorganizowały testy dla kierowców dużych ciężarówek na lotnisku w Manston, zaś dla pojazdów o dmc do 7,5 tony przy A2 w Lydden Hill. P&O oraz DFDS odprawiają promy punktualnie, podobnie jak pociągi w eurotunelu. Holandia nie wymaga testów PCR od kierowców ciężarówek.

Czytaj więcej w: Znamy nowe warunki wykonywania przewozów samochodowych do Wielkiej Brytanii

Władze brytyjskie podają, że dopiero 28 grudnia w pełni uporały się z korkiem tirów i otworzyły dla ruchu autostradę M20, spowodowanym francuskim zakazem wjazdu z 22 grudnia. Do końca 28 grudnia wykonano 21 849 testów, z których 66 było pozytywnych (0,30 proc.).

Do połowy 29 grudnia w Dover wykonano ponad 25 tys. testów na covid i wypuszczono z Wysp ponad 14 tys. ciężarówek.

Towary ładowane do końca 31 grudnia będą traktowane jako unijne i wjadą na Wyspy bez formalności celnych jako dostawa wewnątrzwspólnotowa – zaznacza Joanna Porath z AC Porath. Przyznaje, że w pierwszych dniach stycznia na granicy może zapanować chaos. – Cła nie będzie, ale odprawa celna będzie konieczna. Zatem przewoźników czekają wszystkie wcześniej zapowiadane formalności celne, w tym rejestracja brytyjskiego oraz europejskiego EORI, składanie deklaracji celnych itp. – podkreśla Porath.

Ludzie i firmy
Efektywna sprzedaż wielokanałowa potrzebuje wsparcia profesjonalistów
Ludzie i firmy
Etyka i zysk: jak odpowiedzialny biznes staje się nieodłączną częścią nowoczesnej strategii przedsiębiorstw
Ludzie i firmy
Ponad 25 000 punktów DPD Pickup – DPD Polska tworzy największą sieć out-of-home w Polsce
Ludzie i firmy
Kto zostanie Człowiekiem Roku branży TSL?
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Ludzie i firmy
Rzeczpospolita nagrodziła wyróżniające się firmy branży TSL
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką