Przewozy międzynarodowe są na planowanym poziomie – ocenia dyrektor Dystrybucji Międzynarodowej, Raben Logistics Polska Maciej Zieliński i przypomina, że realny start 2021 roku w dystrybucji międzynarodowej nastąpił tak naprawdę od 11.01.2021. – Nie licząc kierunku brytyjskiego, gdzie mamy do czynienia z zawirowaniami wokół brexitu, wszystkie pozostałe kierunki, w tym kraje naszej części Europy, są na planowanym i wysokim poziomie wolumenowym. Na ten moment nie widzimy również branż, które by się „zatrzymały”. Nie obserwujemy także spadku przesyłek i wolumenów do Niemiec – szybko wróciliśmy do poziomów z listopada/ grudnia 2020 – podkreśla Zieliński.
Wysoki poziom eksportu zauważa również prezes ZET Trans Jan Załubski. – Ilość ładunków w eksporcie z Polski zależy od rodzaju branży. W naszym przypadku budowlanka funkcjonuje na pełnych obrotach, ale produkty konsumpcyjne (meble, wyposażenie mieszkań) trochę spowolniły. Generalnie urodzaj eksportu jest bardzo duży. Cierpimy na brak importu oraz spadające ceny w imporcie – wskazuje Załubski.
Czytaj więcej w: Przewoźnicy mają dość rosyjskich szykan
Na wysoki poziom zleceń wskazują również dane GDDKiA. Ruch samochodów ciężarowych w tygodniu 18 – 24 stycznia wzrósł o 2 proc. rdr, wynika z pomiarów Generalnej Dyrekcji. – Jak na styczeń dawno tak dobrze nie było – uważa kierownik spedycji w Sachs Trans Łukasz Zawadzki.
Malejących cen transportu spodziewa się w pierwszym kwartale cyfrowa spedycja Transporeon. Oliver Khars dyrektor zarządzający Tim Consult (spółka należy do Transporeon) przewiduje po grudniowych wzrostach cen usług spadki w pierwszym kwartale, spowodowane nadwyżką podaży pustych samochodów.