Jednostka rano 9 stycznia utknęła na mieliźnie niedaleko miasta Qantra, w prowincji Ismailia. Zarządzająca ruchem w kanale spółka Suez Canal Authority wznowiła o godz. 10.00 czasu środkowo-europejskiego żeglugę w kierunku południowym, podała agencja Leth. Zdarzenie zostało spowodowane awarią silnika. Masowiec Glory wiezie ponad 65 tys. ton ukraińskiego zboża do Chin.
Czytaj więcej
Ubiegły rok okazał się rekordowy dla importerów. Większość wyprzedała już produkcje na rok bieżący, jednak nie ma pewności czy przewoźnicy odbiorą wszystkie zamówione pojazdy.
Branża logistyczna oraz jej klienci przeżyli podobne zdarzenie w marcu 2021 roku, gdy kontenerowiec Ever Given zablokował na 6 dni przeprawę. Wstrzymał wówczas ruch i armatorzy skierowali część jednostek wokół Afryki, a rozładowanie korka trwało w portach kilka tygodni.