W całym 2022 roku zarejestrowano 34 905 samochodów ciężarowych o dmc powyżej 3,5 tony. Rynek powiększył się o 6,8%, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. W całej grupie znalazło się 26 188 ciągników, o 5,2% więcej w porównaniu z 2021 rokiem. W tym samym czasie wydano 8 717 kompletnych lub skompletowanych podwozi, co oznacza wzrost r/r o 11,8%.
Czytaj więcej
Krajowa Administracja Skarbowa pracuje nad wdrożeniem systemu awizacji terminu odprawy granicznej w drogowym ruchu towarowym na kierunku wyjazdowym z terytorium RP.
W ogólnym rankingu marek w grupie samochodów o DMC powyżej 3,5t w 2022 r. najwięcej pojazdów wydał DAF (7 332; -2%). Drugi był Mercedes-Benz (7 000; +29%), który wyprzedza markę Volvo (6 262; +13%). MAN jest czwarty (4 716 szt. -8%), a piąta Scania (-9%) po wydaniu 4 182 szt.
Wśród samochodów najcięższych o DMC od 16t, które stanowią ponad 92% rynku samochodów ciężarowych w 2022 w ogólnym rankingu pierwszy jest DAF (7 194 szt.; 22% udz.) po spadku o 2%. Na drugim miejscu Mercedes-Benz (6 594 szt.; 21% udz.), wzrost o 32% a trzecie Volvo (6 236 szt.; +13% i 19% udz.). Tuż za podium MAN (4 384 szt.; -5%; 14% udz.). Pierwszą piątkę zamknęła Scania (4 182 szt.; -9% i 13% udz.). Marki w drugiej piątce są bardzo zróżnicowane Renault (1972), IVECO (906), a dalej Ford Trucks (662).
W całej grupie nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5 t, w grudniu 2022 r. zarejestrowano 3 421 szt. PZPM zaznacza w komunikacie, że to rezultat o 256 szt. niższy niż w tym samym miesiącu przed rokiem (-7% r/r) i jednocześnie drugi najwyższy wynik dla analogicznego miesiąca w całej historii notowań po grudniu 2021 roku, kiedy wydano 3 677 szt.