HHLA obsłużył mniej kontenerów w 2022 roku

Hamburska spółka zwiększyła przychody, ale pracy było mniej. Ten rok ma być podobny, a inwestycje sięgną 300 mln euro.

Publikacja: 23.03.2023 10:28

HHLA obsłużył mniej kontenerów w 2022 roku

Foto: HHLA

Spółka Hamburger Hafen und Logistik (HHLA) oceniała, że w 2022 roku „rozwija się pomyślnie pomimo trudnych warunków”. Sprzedaż Grupy wzrosła o 7,7 procent do 1 578,4 mln euro, natomiast skonsolidowany wynik operacyjny (EBIT) spadł o 3,4% do 220,4 mln euro. Skonsolidowany zysk netto po uwzględnieniu udziałów mniejszościowych spadł o 17,5% rok do roku do 92,7 mln euro.

W grupie Port Logistics sprzedaż wzrosła o 7,4 proc. do 1 542,3 mln euro. Wynik operacyjny (EBIT) spadł o 5,2% rok do roku do 201,6 mln euro, gdy firma spodziewała się od 160 do 195 mln euro. Wzrost przychodów z opłat za magazynowanie wynikał z ​​dłuższego postoju kontenerów w terminalach HHLA w Hamburgu, Tallinie i Trieście. Zmalały jednak przeładunki na terminalu w Odessie. 

Czytaj więcej

Duże przetasowanie na polskim rynku logistyki kontraktowej

Liczba przeładowanych przez terminale grupy kontenerów spadła o 7,9 proc. do 6 396 000 TEU, z tego 6 071 000 TEU przeładowały trzy terminale w Hamburgu, co oznacza 4,1-procentowy spadek. W pozostałych terminalach przeładunki zmniejszyły się o 47,1 proc. do 326 tys. TEU, co było spowodowane zawieszeniem przez władze pracy terminala w Odessie w lutym 2022 roku. 

Natomiast wielkość transportowanych kontenerów pozostała prawie na stałym poziomie 1 694 000 TEU (rok poprzedni: 1 690 000 TEU). Przewozy kolejami wzrosły o 2,2 proc. do 1 409 000 TEU, samochodowe zmalały o 8,7 proc. do 285 000 TEU. – Dzięki naszej europejskiej sieci logistycznej, która rozciąga się na porty morskie, lądowe i kolejowe, HHLA niezawodnie wypełnia swoją misję zapewnienia bezpieczeństwa dostaw w Niemczech i Europie. Poradziliśmy sobie również z tym zadaniem w trudnym roku finansowym 2022 – wyjaśnia dyrektor generalna HHLA Angela Titzrath. 

Zarząd HHLA podkreśla, że prognoza na rok bieżący jest trudna, z powodu wielu zmiennych. Przychód i zysk spodziewany jest na podobnym poziomie jak w 2022 roku. Inwestycje kapitałowe sięgną 300 mln euro, w tym na część portową do 270 mln euro. 

Morski
W USA popyt wyraźnie zmalał, a z nim przewozy morskie
Morski
Pierwszy krok do budowy głębokowodnego terminala w Świnoujściu
Morski
Balticon otworzył wart 30 mln zł terminal kontenerowy
Morski
Port Gdańsk będzie miał nowego prezesa z Gdańska
Morski
Kontenery w nowych rękach