Reklama

Kontenery w nowych rękach

Fundusz inwestycyjny Brookfield Infrastructure Partners (BIP) zakupił za 13,3 mld dol. notowanego na nowojorskiej giełdzie Triton International Limited, największego na świecie właściciela i wynajmującego kontenery.

Publikacja: 14.04.2023 08:06

Kontenery w nowych rękach

Triton

Foto: Triton

BIP zapłacił za akcje 35 proc. więcej od wyceny giełdowej. Przychody spółki w 2022 roku sięgnęły 1,7 mld dol., o 9,5 proc. więcej niż rok wcześniej, marża brutto wyniosła 19,4 proc. 

Dług wynosi 12 mld dol, zaś S&P Global Ratings i Fitch oceniają firmę na BBB-.

Triton International ma niemal 8 mln TEU, obsługiwanych w ponad 400 punktach w 46 krajach, w tym w Polsce. Blisko 60 proc. kontenerów firma wydzierżawiła na całe życie pojemnika, a średni okres najmu wynosi 6,3 roku. Przeciętnie kontener służy 12,5 roku. 

Czytaj więcej

To będzie słaby rok dla armatorów

Od trzeciego kwartału 2020 roku firma zakupiła kontenery o wartości 4,9 mld dol. Podaje, że blisko 74 proc. przychodów tworzonych jest przez wynajem kontenerów suchych, 19 proc. chłodniczych. W obu segmentach firma zajmuje pierwsze miejsce na świcie. 

Reklama
Reklama

Na koniec 2021 roku Triton miał 28 proc. światowego rynku, Textainer 17 proc., a Florens i CAI Beacon po 15 proc. Triton jest pierwszym najemcą dla 4 z 5 największych armatorów. 

Ceny nowo wyprodukowanych kontenerów na początku br. spadły do poziomu sprzed pandemii, czyli ok. 2,5 tys. dol. za pojemnik. 

BIP zapłacił za akcje 35 proc. więcej od wyceny giełdowej. Przychody spółki w 2022 roku sięgnęły 1,7 mld dol., o 9,5 proc. więcej niż rok wcześniej, marża brutto wyniosła 19,4 proc. 

Dług wynosi 12 mld dol, zaś S&P Global Ratings i Fitch oceniają firmę na BBB-.

Reklama
Morski
Większe przeładunki, ale niskie ceny frachtów morskich
Morski
Krok bliżej do terminala kontenerowego w Świnoujściu
Morski
Terminal kontenerowy w Świnoujściu powstanie, czy się to komuś podoba czy nie
Morski
Porty w Europie pracują na pełnych obrotach
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Morski
Niepewny popyt na oceaniczną żeglugę
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama