Chiński przewoźnik zaraportował 58-procentowy spadek przychodów. Raport jest zwiastunem stanu branży armatorskiej, która musi stawić czoła spadającym od sierpnia 2022 roku cenom frachtu. Kwietniowy wskaźnik Drewery na trasie Szanghaj-Rotterdam ledwo przekracza 1,5 tys. dol. za 40-stopowy kontener, gdy rok wcześniej sięgał 11 tys. dol. Stawki dotyczą rynku chwilowego, ale specjaliści Drewery Shipping spodziewają się także spadków cen w kontraktach długoterminowych. Dla całego roku mogą wynieść od 55 do 85 proc. w porównaniu do 2022 roku.
Największy spadek przychodów OOCL zaraportował na trasie Azja – Europa (68 proc.) i pacyficznej (66 proc.). OOCL specjalizuje się w przewozach między krajami Azji i Australii (45 proc. przewozów), gdzie zanotował 50-procentowy spadek przychodów.
Czytaj więcej
Inwestorzy przejęli drugiego na polskim rynku gracza magazynów samoobsługowych, zacznie się wyścig o pierwsze miejsce.
Spadek cen usług pociągnął za sobą niższe wyceny kontenerowców. VesselsValue podaje, że 5-letnie statki o pojemności 4,2 tys. TEU wyceniane są na blisko 40 mln dol. i utrzymują tę wartość od ponad miesiąca, podobnie jak stawki najmu. Wynajem kontenerowca klasy Panamax to dzienny koszt 18,1-18,9 tys. dol.
Zarazem CMA CGM złożył największe w historii chińskiego przemysłu zamówienie warte ponad 3 mld dol. na 16 dużych kontenerowców: 12 sztuk o pojemności 12 500 TEU i 4 mieszczące 23 tys. TEU.