TRAKO 2019 | Do Gdańska na międzynarodowe targi kolejowe

Największe targi transportu szynowego w Polsce właśnie ruszają. Na TRAKO 2019 spodziewanych jest 20 tys. gości z blisko 50 krajów.

Publikacja: 23.09.2019 22:22

TRAKO 2019 | Do Gdańska na międzynarodowe targi kolejowe

Foto: fot. mat.pras.

24 września otwarły w Gdańsku swoje podwoje 13. Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2019. Ta edycja zapowiada się rekordowo: ponad 700 wystawców z 30 krajów, powierzchnia wystawiennicza sięgająca 30 tys. mkw., tysiąc metrów torów wystawowych. To święto branży.

Kolejowy boom

To największe w Polsce i drugie pod względem wielkości i znaczenia w Europie spotkanie branży transportu szynowego. Patronat honorowy nad nim objął minister infrastruktury. Ekspozycja pokazuje najnowsze rozwiązania dla kolejnictwa i stan związanego z nim przemysłu. W Gdańsku zobaczyć można pojazdy tramwajowe, kolejowe oraz maszyny i urządzenia dla infrastruktury. Wystawę wzbogacają pawilony narodowe: Austrii, Czech, Wielkiej Brytanii, niemieckich landów: Berlina i Brandenburgii, Saksonii, Badenii-Wirtembergii.

CZYTAJ TAKŻE: Czas na TRAKO 2019

Czterodniowe targi TRAKO 2019 są miejscem spotkań przedstawicieli branży kolejowej i tramwajowej: organizatorów i przewoźników, dostawców technologii, producentów, dystrybutorów, przedstawicieli władz państwowych i samorządowych, ekspertów, inżynierów, inwestorów, pasjonatów kolei.
Targi TRAKO 2019 spodziewają się blisko 20 tys. gości z niemal pół setki krajów z kilku kontynentów. Rekordowa liczba zwiedzających wynika z boomu. Operatorzy kolejowi notują bardzo dobre wyniki, na rozbudowę infrastruktury kolejowej trafiają wielomiliardowe fundusze, a przewoźnicy przygotowują się do znaczących zakupów. W 2021 roku wartość zamówionego taboru w Polsce może sięgnąć 4,5 mld zł, gdy w 2018 roku był to 1 mld zł.

""

Targi TRAKO 2017 / fot. mat.pras.

logistyka.rp.pl

Targi to również platforma dyskusji, wymiany doświadczeń i poszukiwania innowacyjnych rozwiązań dla infrastruktury, systemów zarządzania transportem i technologii wyposażenia taboru. Program merytoryczny imprezy powstaje przy wsparciu Rady Programowej Targów TRAKO. Podczas ponad 40 wydarzeń: debat (w tym debata otwarcia – „Kolej 4.0 – między misją a efektywnością”), seminariów, konferencji i prezentacji w międzynarodowym gronie poruszane będą najbardziej aktualne, priorytetowe dla branży tematy.

Forum dyskusji

Już pierwszego dnia targów przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, PKP SA, PKP Polskich Linii Kolejowych, Izby Gospodarczej Transportu Lądowego, a także Instytutu Kolejnictwa zapraszają na konferencję „Zmieniamy polską kolej”. Przedstawią na niej plany inwestycji, cyfryzacji oraz wprowadzenia innych innowacyjnych rozwiązań, których celem jest poprawa efektywności kolei. Koleje Mazowieckie podsumują swoje 15-lecie konferencją „Wczoraj i jutro, samorządowe przewozy pasażerskie na Mazowszu – 15 lat działalności Kolei Mazowieckich”.

CZYTAJ TAKŻE: Targi TRAKO: Bogaty program konferencji

Drugiego dnia targów Klaster Luxtorpeda 2.0 zorganizuje konferencję „Zakup taboru kolejowego na potrzeby Komponentu Kolejowego CPK”. Natomiast Fundacja ProKolej zajmie się „Masterplanem dla przewozów towarowych”. PKP SA zorganizuje debatę na temat inwestycji dworcowych, które są impulsem dla gospodarki, a także dla zagospodarowania przestrzeni miejskiej. Przewoźnicy tacy jak PKP InterCity oraz Przewozy Regionalne Polregio zaprezentują swoje koncepcje rozwojowe. Urząd Transportu Kolejowego zorganizuje debatę „Stan bezpieczeństwa kolei”. Zaprezentowane zostaną na niej najnowsze statystyki bezpieczeństwa kolejowego. Wśród dyskutantów znajdą się prezes Urzędu Transportu Kolejowego, przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury oraz podmiotów kolejowych.

Nowi pracownicy

Nie zabraknie Dnia Edukacji i Kariery, który stworzy możliwość bezpośredniej wymiany informacji m.in. na temat wzajemnych oczekiwań pracodawców i pracobiorców, także w perspektywie wyboru kierunku studiów, ich specjalizacji, studiów doktoranckich. W ramach Dnia Edukacji i Kariery (piątek 27 września) wystawcy Targów TRAKO będą prezentowali oferty pracy, staży i praktyk. Uczestnicy Dnia Edukacji i Kariery będą mogli nie tylko zwiedzić ekspozycję wystawienniczą TRAKO 2019, zapoznać się z najnowszymi, innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi i międzynarodowymi projektami realizowanymi dla transportu szynowego, ale także wziąć udział w specjalnie dla nich zorganizowanej debacie oraz zapoznać się z ofertami pracy, staży, praktyk. Wystawcy i organizatorzy Targów TRAKO 2019 od lat organizują akcję charytatywną TRAKO Dzieciom. W tym roku beneficjentem akcji są ponownie podopieczni Fundacji Dr Clown.

CZYTAJ TAKŻE: Dzień Edukacji i Kariery na Targach TRAKO

Targom TRAKO 2019 towarzyszy siedem prestiżowych konkursów obejmujących m.in. inwestycje, wyroby i innowacje technologiczne. Targi TRAKO rozpoczynają się 24 września i potrwają do 27 września. Są organizowane przez Międzynarodowe Targi Gdańskie SA oraz Grupę PKP. Partnerami targów są firmy Bombardier, Knorr-Bremse, Medcom, Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA oraz TRACK TEC.

""

Targi TRAKO 2017 / fot. mat.pras.

logistyka.rp.pl

„Rzeczpospolita” jest głównym patronem medialnym TRAKO 2019 i będzie dla Państwa na bieżąco relacjonować targi zarówno w głównym wydaniu dziennika, na stronie rp.pl jak i na specjalistycznym portalu logistyka.rp.pl.

""

logistyka.rp.pl

24 września otwarły w Gdańsku swoje podwoje 13. Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2019. Ta edycja zapowiada się rekordowo: ponad 700 wystawców z 30 krajów, powierzchnia wystawiennicza sięgająca 30 tys. mkw., tysiąc metrów torów wystawowych. To święto branży.

Kolejowy boom

Pozostało 94% artykułu
Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Materiał Promocyjny
Sieć kampusowa 5G dla bezpieczeństwa danych
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu