Wartość umowy leasingu to 88 mln zł, na co składa się cena sprzedaży oraz szacunkowe wynagrodzenie za wykonane usługi serwisowe rozliczane proporcjonalnie do ich świadczenia.

Lotos Kolej unowocześniania park lokomotyw. – Wymieniamy nasze najstarsze pojazdy na nowoczesny tabor. Dragon 2 jest lokomotywą o parametrach umożliwiających nam obsługę ciężkich pociągów. Charakteryzuje się dobrym współczynnikiem niezawodności i jest łatwa w obsłudze oraz eksploatacji – tłumaczy prezes Lotos Kolej Anatol Kupryciuk.

W 2019 roku spółka pozyskała łącznie 12 nowoczesnych lokomotyw polskiej produkcji, z czego siedem zaczyna pracę jeszcze w tym roku, a kolejne w najbliższych miesiącach. – Nie zwalniamy tempa, to dopiero początek unowocześniania parku lokomotyw i dalszych inwestycji w rozwój spółki. Dzisiejsza umowa przewiduje, że docelowym właścicielem Dragonów 2 będzie nasza spółka – wyjaśnia wiceprezes Lotos Kolej Jaromir Falandysz.

Czytaj więcej w: http://PKP Cargo z nową linią kredytową

Finansujący spodziewa się lepszych wyników przewoźnika dzięki nowemu taborowi. – Pozyskanie sześciu nowoczesnych, elektrycznych lokomotyw wpłynie na obniżenie kosztów operacyjnych – uważa członek zarządu Millennium Leasing Agnieszka Kozakiewicz.

Newag E6ACTab Dragon 2 to pierwsza w Europie sześcioosiowa lokomotywa elektryczna, w pełni zgodna z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI 2014) oraz wyposażona w ETCS poziom 3.

Lotos Kolej to drugi największy przewoźnik kolejowy w Polsce pod względem pracy przewozowej i lider na rynku pod względem przewozów towarów niebezpiecznych. Mająca siedzibę w Gdańsku spółka eksploatuje 130 lokomotyw i ponad 4 000 wagonów. Świadczy usługi dla spółek Grupy Kapitałowej Lotos i dla klientów zewnętrznych. Od 2015 roku z oferty przewozowej Lotos Kolej mogą skorzystać również klienci, których siedziby znajdują się na terenie Niemiec. Spółka stara się o pozyskanie licencji na przewozy w Czechach.

Newag podpisał w tym roku umowy na sprzedaż elektrycznych lokomotyw wartości ponad miliarda złotych.