To piąty miesiąc spadków, podlicza Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów ACEA. Po jedenastu miesiącach rejestracje samochodów ciężarowych w Europie są o 1,6 proc. wyższe niż w 2018 roku, co wynika z wysokiego poziomu zakupów w pierwszej połowie roku.
W przypadku lekkich pojazdów użytkowych, o dmc do 3,5 tony, rejestracje zmalały o 7,9 proc. co jest efektem wprowadzenia po 1 września nowych zasad homologacji z testem wg norm WLTP. Jednak od początku roku rejestracje z wynikiem 1,93 mln są o 2,3 proc. większe niż w tym samym okresie wcześniejszego roku.
Największe rynki w tym segmencie to: Francja (434,2 tys., wzrost o 4,1 proc.), Wielka Brytania (338,2 tys., wzrost o 1,9 proc.) oraz Niemcy (281,4 tys., wzrost o 7,4 proc.). Polska z wynikiem 62,3 tys. (wzrost o 0,8 proc.) jest na ósmym miejscu.
Rejestracje ciężkich pojazdów, o dmc powyżej 16 ton zanotowały 17,6-procentowy spadek, natomiast po jedenastu miesiącach rynek notuje 1-procentowy wzrost. Wiodące rynki to Niemcy (64,9 tys. samochodów, więcej o 3,2 proc.), Francja (46,1 tys., wzrost o 3,3 proc.) i Wielka Brytania (39,5 tys., wzrost o 10,8 proc.). Polska jest na czwartym miejscu z rejestracjami 24,1 tys. aut, co oznacza 6,3-procentowy spadek.
Czytaj więcej w: http://Lekki spadek sprzedaży opon do ciężarówek