W Europie przewoźnicy nie kupują ciężarówek

W listopadzie rejestracje samochodów ciężarowych (o dmc powyżej 3,5 ton) w UE zmalały o 15,3 proc. w stosunku do tego samego okresu roku wcześniejszego.

Publikacja: 20.12.2019 18:04

W Europie przewoźnicy nie kupują ciężarówek

Foto: logistyka.rp.pl

To piąty miesiąc spadków, podlicza Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów ACEA. Po jedenastu miesiącach rejestracje samochodów ciężarowych w Europie są o 1,6 proc. wyższe niż w 2018 roku, co wynika z wysokiego poziomu zakupów w pierwszej połowie roku.

W przypadku lekkich pojazdów użytkowych, o dmc do 3,5 tony, rejestracje zmalały o 7,9 proc. co jest efektem wprowadzenia po 1 września nowych zasad homologacji z testem wg norm WLTP. Jednak od początku roku rejestracje z wynikiem 1,93 mln są o 2,3 proc. większe niż w tym samym okresie wcześniejszego roku.

Największe rynki w tym segmencie to: Francja (434,2 tys., wzrost o 4,1 proc.), Wielka Brytania (338,2 tys., wzrost o 1,9 proc.) oraz Niemcy (281,4 tys., wzrost o 7,4 proc.). Polska z wynikiem 62,3 tys. (wzrost o 0,8 proc.) jest na ósmym miejscu.

Rejestracje ciężkich pojazdów, o dmc powyżej 16 ton zanotowały 17,6-procentowy spadek, natomiast po jedenastu miesiącach rynek notuje 1-procentowy wzrost. Wiodące rynki to Niemcy (64,9 tys. samochodów, więcej o 3,2 proc.), Francja (46,1 tys., wzrost o 3,3 proc.) i Wielka Brytania (39,5 tys., wzrost o 10,8 proc.). Polska jest na czwartym miejscu z rejestracjami 24,1 tys. aut, co oznacza 6,3-procentowy spadek.

Czytaj więcej w: http://Lekki spadek sprzedaży opon do ciężarówek

Rejestracje autobusów i autokarów zmalały o 3,4 proc. w stosunku do listopada 2018 roku. Od początku roku rejestracje są większe o 2 proc. w stosunku do zanotowanych w tym samym okresie roku 2018. Najwięcej tego typu pojazdów zarejestrowano we Francji (6 tys., wzrost o 4,2 proc.), Wielkiej Brytanii (5,9 tys., spadek o 15,8 proc.) i Niemczech (5,7 tys., spadek o 2 proc.).

Jesienią producenci samochodów ciężarowych po kolei ogłaszali zmniejszenie produkcji oraz wdrożyli zwolnienia pracowników. W nadchodzących latach producenci ciężkiego taboru będą musieli wprowadzić pojazdy z alternatywnymi napędami, aby spełnić w 2025 roku unijne limity ograniczenia emisji dwutlenku węgla o 15 proc. w stosunku do 2019 roku.

To piąty miesiąc spadków, podlicza Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów ACEA. Po jedenastu miesiącach rejestracje samochodów ciężarowych w Europie są o 1,6 proc. wyższe niż w 2018 roku, co wynika z wysokiego poziomu zakupów w pierwszej połowie roku.

W przypadku lekkich pojazdów użytkowych, o dmc do 3,5 tony, rejestracje zmalały o 7,9 proc. co jest efektem wprowadzenia po 1 września nowych zasad homologacji z testem wg norm WLTP. Jednak od początku roku rejestracje z wynikiem 1,93 mln są o 2,3 proc. większe niż w tym samym okresie wcześniejszego roku.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO