PKP modernizuje tabor

Grupa PKP zakupiła u polskich producentów rekordowe ilości lokomotyw.

Publikacja: 20.12.2019 18:46

PKP modernizuje tabor

Foto: logistyka.rp.pl

Newag zebrał w tym roku od Grupy PKP zamówienia na dostawy nowych i zmodernizowanych 121 lokomotywy wartości 1,6 mld zł. Pierwsze 5 już wydał 20 grudnia: były to 4-osiowe EU160 Griffin dla PKP Intercity.

W maju 2018 roku spółka PKP Intercity S.A. podpisała z NEWAG S.A. umowę na zakup 20 nowych lokomotyw elektrycznych Griffin, która następnie została rozszerzona we wrześniu br., o dodatkowe 10 pojazdów w tzw. prawie opcji. Wartość kontraktu po rozszerzeniu wzrosła do 551,4 mln zł brutto.

Nowe pojazdy będą rozwijać prędkość do 160 km/h i trafią na linie: Przemyśl – Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/(Gorzów Wielkopolski) oraz Suwałki – Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/Gorzów Wielkopolski/Zielona Góra.

Griffiny są wyposażone w europejski system sterowania pociągiem ETCS poziomu pierwszego i drugiego, który znacząco wpływa na podniesienie standardów bezpieczeństwa na torach i spełnia wymagania IV pakietu kolejowego Agencji Kolejowej Unii Europejskiej, którego przepisy zaczną obowiązywać od 16 czerwca 2020 r. Lokomotywy posiadają również system zdalnej diagnostyki, który pozwoli na monitorowanie pracy lokomotyw w czasie rzeczywistym, co przełoży się na ich efektywną eksploatację. Wszystkie zamówione pojazdy trafią do PKP Intercity pod koniec 2020 roku.

Czytaj więcej w: http://Nowy tabor dla kolejowych przewozów kontenerów

– Wielomiliardowe inwestycje naszego narodowego przewoźnika i zakup nowoczesnych pojazdów produkowanych w Polsce służą zarówno gospodarce, jak i pasażerom. Każda umowa przybliża nas bowiem do celu, do jakiego bezustannie dążymy, czyli kolei komfortowej, punktualnej i bezpiecznej – przekonuje minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Spółka PKP Cargo już odebrała siedem 6-osiowych lokomotyw elektrycznych Dragon 2, a w przyszłym tygodniu Newag dostarczy kolejne z podpisanej we wrześniu PKP Cargo umowy na dostawę 31 lokomotyw Dragon 2 (w tym 24 dwunapięciowych do jazdy po Czechach i Słowacji), wartości ponad pół mld zł. Ostatnie Newag dostarczy do 2022 roku.

W kwietniu 2018 roku PKP Cargo zamówiło modernizację 60 lokomotyw SM48 należących do PKP Cargo.

Obłożenie ma także Pesa, która dla RCP produkuje 24 lokomotywy elektryczne z silnikiem dojazdowym Gama Marthon. Klient odebrał przed kilkoma dniami 3 stuki, podobną Pesa zbuduje dla Pol-Miedź Trans. Na zamówienie PKP Intercity bydgoska firma modernizuje 38 lokomotyw ST44.

Newag zebrał w tym roku od Grupy PKP zamówienia na dostawy nowych i zmodernizowanych 121 lokomotywy wartości 1,6 mld zł. Pierwsze 5 już wydał 20 grudnia: były to 4-osiowe EU160 Griffin dla PKP Intercity.

W maju 2018 roku spółka PKP Intercity S.A. podpisała z NEWAG S.A. umowę na zakup 20 nowych lokomotyw elektrycznych Griffin, która następnie została rozszerzona we wrześniu br., o dodatkowe 10 pojazdów w tzw. prawie opcji. Wartość kontraktu po rozszerzeniu wzrosła do 551,4 mln zł brutto.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Materiał Promocyjny
Jakie są główne zalety systemów do zarządzania zasobami ludzkimi?
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu