Maseczki z samodziału

Przedsiębiorcy mają kłopoty z zakupem maseczek i płynów odkażających.

Publikacja: 12.03.2020 22:53

Maseczki z samodziału

Foto: logistyka.rp.pl

Nie sposób kupić za normalne pieniądze materiałów ochronnych, alarmują przewoźnicy. – Najważniejsze jest zdrowie i bezpieczeństwo kierowców, pasażerów, całość ładunku – zapewnia przedsiębiorca przewozowy Jacek Modrzejewski. – Wozimy płynne artykuły spożywcze. Dla mnie GIS, HACCAP to pikuś. Maseczki były i są u moich kierowców, ale kończą się w magazynie. Tymczasem trudno jest je kupić, a bez maseczki nie wpuszczą moich kierowców do mleczarni czy innego zakładu – niepokoi się Modrzejewski. Dodaje, że samochody dezynfekowane są we własnej myjni.

Czytaj więcej w: http://Słaby marzec dla logistyki. Problemy na morzu i lądzie

Inny przedsiębiorca Piotr Kopczyński, podkreśla, że klienci wymagają, aby kierowca miał maseczkę i płyn do higieny. – Nie ma gdzie zamówić tych rzeczy. Może ministerstwo wprowadzi ich dystrybucję, bo nie mam gdzie tego kupić i po normalnej cenie. Za dwie maseczki żądano ode mnie 75 zł! – wymienia oburzony Kopczyński.

Na szalejące ceny środków ochrony natknął się także przedsiębiorca Marek Sałek. – Kupowałem telefonicznie maseczki dla mojego personelu i targowałem się. Tymczasem klient zamówił wszystko co miała hurtownia, uiścił przedpłatę i rzucił towar na Allegro. Może rząd zamrozi ceny, bo kilka dni temu sprzedawca maseczek w pół godziny podniósł ich ceny o 25 proc. za dwoma podejściami – zastanawia się Sałek.

Czytaj więcej w: Przewoźnicy autokarowi na skraju bankructwa

Przewodniczący Polskiego Stowarzyszenia Przewoźników Autokarowych Rafał Jańczuk również ma kłopot z zakupem maseczek. – Kilkanaście dni temu kosztowały złotówkę, tydzień temu już 12 zł i wtedy było trudno zamówić większą ilość, a nieliczni klienci domagają się, aby kierowca autobusu miał maskę. Pewniej czują się w niej także sami kierowcy – dodaje Jańczuk.

Premier zakazał sprzedaży maseczek i innych środków ochrony w Internecie. Rząd amerykański wprowadził podobny zakaz.

Nie sposób kupić za normalne pieniądze materiałów ochronnych, alarmują przewoźnicy. – Najważniejsze jest zdrowie i bezpieczeństwo kierowców, pasażerów, całość ładunku – zapewnia przedsiębiorca przewozowy Jacek Modrzejewski. – Wozimy płynne artykuły spożywcze. Dla mnie GIS, HACCAP to pikuś. Maseczki były i są u moich kierowców, ale kończą się w magazynie. Tymczasem trudno jest je kupić, a bez maseczki nie wpuszczą moich kierowców do mleczarni czy innego zakładu – niepokoi się Modrzejewski. Dodaje, że samochody dezynfekowane są we własnej myjni.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO