Serwisy ciężarówek pracują, choć niektóre krócej

Wirus utrudnił funkcjonowanie serwisów. Niektóre skróciły godziny otwarcia.

Publikacja: 24.03.2020 18:22

Serwisy ciężarówek pracują, choć niektóre krócej

Foto: Daimler Trucks

Obsługujący pojazdy marki MAN serwis Agro-Star w Kaliszu pracuje od 23 marca w skróconym czasie pracy od 7.30 do 16. Serwisy Grupy Wróbel (samochody koncernu Daimlera) działają w godzinach od 9 do 17. Z kolei Eurocomplex, serwisujący ciężarówki Renault, otwarty jest w normalnych godzinach, podobnie jak serwisy Scan-Partner, naprawiające Scanie.

Importerzy nie narzucają jednakowych rozwiązań. – Wszystkie serwisy Renault Trucks pracują, ale niektóre ograniczyły godziny pracy – informuje Katarzyna Pawluś-Lech z Renault Trucks Polska. Jednocześnie wszystkie serwisy świadczą usługi w ramach serwisu RT 24/7. – Dostawy części zamiennych są prowadzone w sposób ciągły. Natomiast nastąpić może nieznaczne opóźnienia w dostawach z uwagi na korki na granicach. Dotyczy to dostaw z magazynu w Lyon. Z magazynu we Wrocławiu na razie nie ma żadnych opóźnień – zaznacza Pawluś-Lech.

Czytaj więcej w: Podczas pandemii kierowcy mogą dłużej pracować

W należącej do MAN sieci Truck & Bus Center 3 serwisy pracują na jedną zmianę, pozostałe 4 punkty normalnie z zachowaniem szczególnie ostrożności i zasad wzmożonej higieny. – Jeśli chodzi o stacje partnerskie to decyzje są podejmowanie indywidualnie przez właścicieli. Znaczna ilość serwisów wprowadziła przerwę technologiczną, w celu dezynfekcji pomieszczeń i minimalizacji ryzyka zarażeń. Dodatkowo w całej sieci serwisowej wprowadzone są procedury bezpieczeństwa dotyczące obsługi klienta – stwierdza Marta Stefańska z MAN Truck & Bus Polska.

W autoryzowanych serwisach samochodów ciężarowych Volvo Trucks dostawy części, przeglądy okresowe i naprawy realizowane są zgodnie z planem. – Są punkty, które mają tyle samo obowiązków, co przed pandemią koronawirusa COVID-19, takie, które tej pracy mają nieco mniej i takie, gdzie paradoksalnie jest jej więcej – opisuje sytuację Wilhelm Rożewski z Volvo Trucks Poland. – Liczymy się oczywiście z tym, że mogą powstać zatory czy opóźnienia. Taka sytuacja nie miała jednak dotychczas miejsca. Tak długo, jak części będą przychodziły do nas planowo, wszystkie naprawy i przeglądy będą realizowane zgodnie z założeniami – zapewnia Rożewski.

W Scanii sieć pracuje normalnie. – Wielkość obsady i czas pracy dostosowujemy do ilości pracy – wyjaśnia Paweł Paluch ze Scania Polska.

Czytaj więcej w: Pierwsza ofiara koronawirusa wśród kierowców zawodowych

W sieci DAF wszystkie serwisy pracują w pełnym wymiarze czasu. – Niektóre odziały (Białystok, Suwałki, Olsztyn) były wyłączone w ostatnią sobotę i pewnie będą wyłączone w kolejną. Nie mam informacji o tym, by ktokolwiek w organizacji był zakażony czy poddany kwarantannie – zapewnia Zbigniew Kołodziejek z DAF Trucks Polska.

Także Mercedes-Benz stara się zapewnić pełną działalność w stacjach. – Pewne ograniczenia wynikają z aktualnej sytuacji. Personel zakładów własnych i partnerskich stawia na pragmatyczne i nieskomplikowane rozwiązania, które umożliwią utrzymanie ruchu pojazdów naszych klientów oraz zaopatrzenie w części zamienne – wyjaśnia Piotr Seroka z Mercedes-Benz Trucks.

Obsługujący pojazdy marki MAN serwis Agro-Star w Kaliszu pracuje od 23 marca w skróconym czasie pracy od 7.30 do 16. Serwisy Grupy Wróbel (samochody koncernu Daimlera) działają w godzinach od 9 do 17. Z kolei Eurocomplex, serwisujący ciężarówki Renault, otwarty jest w normalnych godzinach, podobnie jak serwisy Scan-Partner, naprawiające Scanie.

Importerzy nie narzucają jednakowych rozwiązań. – Wszystkie serwisy Renault Trucks pracują, ale niektóre ograniczyły godziny pracy – informuje Katarzyna Pawluś-Lech z Renault Trucks Polska. Jednocześnie wszystkie serwisy świadczą usługi w ramach serwisu RT 24/7. – Dostawy części zamiennych są prowadzone w sposób ciągły. Natomiast nastąpić może nieznaczne opóźnienia w dostawach z uwagi na korki na granicach. Dotyczy to dostaw z magazynu w Lyon. Z magazynu we Wrocławiu na razie nie ma żadnych opóźnień – zaznacza Pawluś-Lech.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił