Serwisy ciężarówek pracują, choć niektóre krócej

Wirus utrudnił funkcjonowanie serwisów. Niektóre skróciły godziny otwarcia.

Publikacja: 24.03.2020 18:22

Serwisy ciężarówek pracują, choć niektóre krócej

Foto: Daimler Trucks

Obsługujący pojazdy marki MAN serwis Agro-Star w Kaliszu pracuje od 23 marca w skróconym czasie pracy od 7.30 do 16. Serwisy Grupy Wróbel (samochody koncernu Daimlera) działają w godzinach od 9 do 17. Z kolei Eurocomplex, serwisujący ciężarówki Renault, otwarty jest w normalnych godzinach, podobnie jak serwisy Scan-Partner, naprawiające Scanie.

Importerzy nie narzucają jednakowych rozwiązań. – Wszystkie serwisy Renault Trucks pracują, ale niektóre ograniczyły godziny pracy – informuje Katarzyna Pawluś-Lech z Renault Trucks Polska. Jednocześnie wszystkie serwisy świadczą usługi w ramach serwisu RT 24/7. – Dostawy części zamiennych są prowadzone w sposób ciągły. Natomiast nastąpić może nieznaczne opóźnienia w dostawach z uwagi na korki na granicach. Dotyczy to dostaw z magazynu w Lyon. Z magazynu we Wrocławiu na razie nie ma żadnych opóźnień – zaznacza Pawluś-Lech.

Czytaj więcej w: Podczas pandemii kierowcy mogą dłużej pracować

W należącej do MAN sieci Truck & Bus Center 3 serwisy pracują na jedną zmianę, pozostałe 4 punkty normalnie z zachowaniem szczególnie ostrożności i zasad wzmożonej higieny. – Jeśli chodzi o stacje partnerskie to decyzje są podejmowanie indywidualnie przez właścicieli. Znaczna ilość serwisów wprowadziła przerwę technologiczną, w celu dezynfekcji pomieszczeń i minimalizacji ryzyka zarażeń. Dodatkowo w całej sieci serwisowej wprowadzone są procedury bezpieczeństwa dotyczące obsługi klienta – stwierdza Marta Stefańska z MAN Truck & Bus Polska.

W autoryzowanych serwisach samochodów ciężarowych Volvo Trucks dostawy części, przeglądy okresowe i naprawy realizowane są zgodnie z planem. – Są punkty, które mają tyle samo obowiązków, co przed pandemią koronawirusa COVID-19, takie, które tej pracy mają nieco mniej i takie, gdzie paradoksalnie jest jej więcej – opisuje sytuację Wilhelm Rożewski z Volvo Trucks Poland. – Liczymy się oczywiście z tym, że mogą powstać zatory czy opóźnienia. Taka sytuacja nie miała jednak dotychczas miejsca. Tak długo, jak części będą przychodziły do nas planowo, wszystkie naprawy i przeglądy będą realizowane zgodnie z założeniami – zapewnia Rożewski.

W Scanii sieć pracuje normalnie. – Wielkość obsady i czas pracy dostosowujemy do ilości pracy – wyjaśnia Paweł Paluch ze Scania Polska.

Czytaj więcej w: Pierwsza ofiara koronawirusa wśród kierowców zawodowych

W sieci DAF wszystkie serwisy pracują w pełnym wymiarze czasu. – Niektóre odziały (Białystok, Suwałki, Olsztyn) były wyłączone w ostatnią sobotę i pewnie będą wyłączone w kolejną. Nie mam informacji o tym, by ktokolwiek w organizacji był zakażony czy poddany kwarantannie – zapewnia Zbigniew Kołodziejek z DAF Trucks Polska.

Także Mercedes-Benz stara się zapewnić pełną działalność w stacjach. – Pewne ograniczenia wynikają z aktualnej sytuacji. Personel zakładów własnych i partnerskich stawia na pragmatyczne i nieskomplikowane rozwiązania, które umożliwią utrzymanie ruchu pojazdów naszych klientów oraz zaopatrzenie w części zamienne – wyjaśnia Piotr Seroka z Mercedes-Benz Trucks.

Obsługujący pojazdy marki MAN serwis Agro-Star w Kaliszu pracuje od 23 marca w skróconym czasie pracy od 7.30 do 16. Serwisy Grupy Wróbel (samochody koncernu Daimlera) działają w godzinach od 9 do 17. Z kolei Eurocomplex, serwisujący ciężarówki Renault, otwarty jest w normalnych godzinach, podobnie jak serwisy Scan-Partner, naprawiające Scanie.

Importerzy nie narzucają jednakowych rozwiązań. – Wszystkie serwisy Renault Trucks pracują, ale niektóre ograniczyły godziny pracy – informuje Katarzyna Pawluś-Lech z Renault Trucks Polska. Jednocześnie wszystkie serwisy świadczą usługi w ramach serwisu RT 24/7. – Dostawy części zamiennych są prowadzone w sposób ciągły. Natomiast nastąpić może nieznaczne opóźnienia w dostawach z uwagi na korki na granicach. Dotyczy to dostaw z magazynu w Lyon. Z magazynu we Wrocławiu na razie nie ma żadnych opóźnień – zaznacza Pawluś-Lech.

Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką