EFL przejął Hama Polska

Europejski Fundusz Leasingowy (EFL) podpisał 29 maja umowę nabycia 70% udziałów w Hama Polska.

Publikacja: 01.06.2020 11:56

EFL przejął Hama Polska

Foto: logistyka.rp.pl

Na przejęcie zgodziła się Komisja Europejska. Przejęcie udziałów w Hama Polska umożliwi rozbudowanie oferty Grupy EFL o wynajem pojazdów ciężarowych powyżej 3,5 t oraz naczep i przyczep. – Już od dłuższego czasu przymierzaliśmy się do rozszerzenia naszej oferty o najem. Od kilku lat obserwujemy wzrost zainteresowania wynajmem przez firmy korzystające z pojazdów ciężkich – przyznaje prezes zarządu EFL Radosław Woźniak.

Czytaj więcej w: Większe floty w wynajmie

Dodał, że przy podejmowaniu decyzji o wyborze partnera duże znaczenie miał ogólnopolski zasięg sieci serwisowej DBK, która liczy 25 oddziałów. – W kolejnych etapach z pewnością rozpoczniemy współpracę z kolejnymi dostawcami pojazdów i naczep. Obecnie intensywnie pracujemy nad najlepszym modelem obsługi jak najszerszej grupy firm – zaznacza Woźniak.

Hama Polska od 2007 roku oferuje pod marką DBK Rental wynajem pojazdów i naczep. Grupa DBK posiada autoryzacje DAF, Iveco, MAN oraz Kässbohrer i jest wyłącznym dystrybutorem marki Kögel w Polsce.

Czytaj więcej w: Stabilna podaż transportu

Suma bilansowa spółki wynosi prawie 500 mln zł, a wielkość finansowanej floty to ponad 3100 pojazdów. Suma bilansowa Grupy EFL wynosi 12 mld zł. W 2019 roku Grupa sfinansowała aktywa o łącznej sumie ponad 6,4 mld zł.

Europejski Fundusz Leasingowy powstał w 1991 roku, jako jedna z pierwszych firm leasingowych w Polsce. Od 2001 roku EFL jest częścią Grupy Crédit Agricole. Z usług EFL skorzystało ponad 332 tysiące klientów.

Na przejęcie zgodziła się Komisja Europejska. Przejęcie udziałów w Hama Polska umożliwi rozbudowanie oferty Grupy EFL o wynajem pojazdów ciężarowych powyżej 3,5 t oraz naczep i przyczep. – Już od dłuższego czasu przymierzaliśmy się do rozszerzenia naszej oferty o najem. Od kilku lat obserwujemy wzrost zainteresowania wynajmem przez firmy korzystające z pojazdów ciężkich – przyznaje prezes zarządu EFL Radosław Woźniak.

Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności