Większe floty w wynajmie

Wynajem staje się coraz popularniejszy. Firmy oferujące wynajem poszukują kapitału.

Publikacja: 20.02.2020 21:56

Większe floty w wynajmie

Foto: logistyka.rp.pl

Europejski Fundusz Leasingowy został strategicznym partnerem Grupy DBK. Umowa inicjująca proces nabycia 70 proc. udziałów w HAMA Polska przez EFL została podpisana 4 lutego 2020 roku.

Suma bilansowa HAMA Polska wynosi prawie 500 milionów złotych, a wielkość finansowanej floty to ponad 3100 pojazdów. Hama jest operatorem znaku towarowego DBK Rental; należy do grupy DBK, największego w Polsce dostawcy produktów i usług dla sektora TSL. Działa na polskim rynku od 2007 roku. – Rynek pojazdów ciężarowych jest  dla EFL jednym ze strategicznych segmentów działalności. Dobrze znamy ten rynek i jego potrzeby. Od dłuższego czasu przymierzaliśmy się do poszerzenia oferty najmu pojazdów ciężkich – przyznaje prezes zarządu EFL Radosław Woźniak.

Suma bilansowa Grupy EFL to 12 mld zł, w roku 2019 Grupa sfinansowała aktywa o łącznej sumie ponad 6,4 mld zł. – Wsparcie EFL zapewni nam możliwość długofalowego i stabilnego rozwoju floty DBK Rental oraz wejście w nowe segmenty rynku krajowego – tłumaczy prezes Grupy DBK Ireneusz Sobieski.

DBK Rental zakłada, że inwestor umożliwi zwiększenie floty. – Wynajem staje się coraz popularniejszy, zdarza się, że na tę formę finansowania przechodzą całe floty. Dla przedsiębiorców jest to wybór mobilności, którą zapewnia firma wynajmująca – opisuje dyrektor zarządzający DBK Rental Łukasz Chyliński.

Zwraca uwagę, że w przypadku potencjalnych problemów firmy transportowej i konieczności zakończenia prowadzenia działalności, wynajem łatwiej zakończyć niż leasing. – Negocjacje są zawsze indywidulane, bo sprawa zależy od rodzaju sprzętu i stanu zaawansowania kontraktu. Z grubsza przedsiębiorca płaci odstępne które jest wielokrotnością miesięcznej raty – wyjaśnia Chyliński.

Czytaj więcej w: Zadłużony transport

Zapewnia, że tak rozbudowanej i jednolitej oferty nie mają producenci pojazdów. – Dlatego z naszej propozycji chętnie korzystają przedsiębiorcy – podkreśla dyrektor zarządzający.

Sami importerzy mają zmienne podejście do wynajmu. Wskazują, że wynajem staje się popularny w czasach kryzysu, gdy trudno jest sprzedać pojazd używany.

W Polsce wynajem długoterminowy spopularyzowało Iveco, które stworzyło taką ofertę w 2013 roku. – Miniony rok był bardzo dobrym rokiem dla Działu Wynajmu Scania Polska – zaznacza kierownik działu wynajmu pojazdów Scania Polska Magdalena Dobosz. – Zainteresowanie wynajmem na polskim rynku wciąż rośnie – dodaje kierownik. Wskazuje, że na rynek wchodzi nowe pokolenie kierowców i właścicieli firm transportowych, mające świadomość, że do prowadzenia firmy transportowej i odniesienia sukcesu, posiadanie pojazdu na własność nie zawsze jest konieczne.

Po kapitał sięgają także większe od Hama Polska firmy. W lipcu 2019 roku TIP Trailer Services wykupił od Societe Generale austriacką Pemę. Działa ona od 1976 roku i zarządza flotą liczącą przeszło 19 tys. jednostek.

Europejski Fundusz Leasingowy został strategicznym partnerem Grupy DBK. Umowa inicjująca proces nabycia 70 proc. udziałów w HAMA Polska przez EFL została podpisana 4 lutego 2020 roku.

Suma bilansowa HAMA Polska wynosi prawie 500 milionów złotych, a wielkość finansowanej floty to ponad 3100 pojazdów. Hama jest operatorem znaku towarowego DBK Rental; należy do grupy DBK, największego w Polsce dostawcy produktów i usług dla sektora TSL. Działa na polskim rynku od 2007 roku. – Rynek pojazdów ciężarowych jest  dla EFL jednym ze strategicznych segmentów działalności. Dobrze znamy ten rynek i jego potrzeby. Od dłuższego czasu przymierzaliśmy się do poszerzenia oferty najmu pojazdów ciężkich – przyznaje prezes zarządu EFL Radosław Woźniak.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach