Większe floty w wynajmie

Wynajem staje się coraz popularniejszy. Firmy oferujące wynajem poszukują kapitału.

Europejski Fundusz Leasingowy został strategicznym partnerem Grupy DBK. Umowa inicjująca proces nabycia 70 proc. udziałów w HAMA Polska przez EFL została podpisana 4 lutego 2020 roku.

Suma bilansowa HAMA Polska wynosi prawie 500 milionów złotych, a wielkość finansowanej floty to ponad 3100 pojazdów. Hama jest operatorem znaku towarowego DBK Rental; należy do grupy DBK, największego w Polsce dostawcy produktów i usług dla sektora TSL. Działa na polskim rynku od 2007 roku. – Rynek pojazdów ciężarowych jest  dla EFL jednym ze strategicznych segmentów działalności. Dobrze znamy ten rynek i jego potrzeby. Od dłuższego czasu przymierzaliśmy się do poszerzenia oferty najmu pojazdów ciężkich – przyznaje prezes zarządu EFL Radosław Woźniak.

Suma bilansowa Grupy EFL to 12 mld zł, w roku 2019 Grupa sfinansowała aktywa o łącznej sumie ponad 6,4 mld zł. – Wsparcie EFL zapewni nam możliwość długofalowego i stabilnego rozwoju floty DBK Rental oraz wejście w nowe segmenty rynku krajowego – tłumaczy prezes Grupy DBK Ireneusz Sobieski.

DBK Rental zakłada, że inwestor umożliwi zwiększenie floty. – Wynajem staje się coraz popularniejszy, zdarza się, że na tę formę finansowania przechodzą całe floty. Dla przedsiębiorców jest to wybór mobilności, którą zapewnia firma wynajmująca – opisuje dyrektor zarządzający DBK Rental Łukasz Chyliński.

Zwraca uwagę, że w przypadku potencjalnych problemów firmy transportowej i konieczności zakończenia prowadzenia działalności, wynajem łatwiej zakończyć niż leasing. – Negocjacje są zawsze indywidulane, bo sprawa zależy od rodzaju sprzętu i stanu zaawansowania kontraktu. Z grubsza przedsiębiorca płaci odstępne które jest wielokrotnością miesięcznej raty – wyjaśnia Chyliński.

Czytaj więcej w: Zadłużony transport

Zapewnia, że tak rozbudowanej i jednolitej oferty nie mają producenci pojazdów. – Dlatego z naszej propozycji chętnie korzystają przedsiębiorcy – podkreśla dyrektor zarządzający.

Sami importerzy mają zmienne podejście do wynajmu. Wskazują, że wynajem staje się popularny w czasach kryzysu, gdy trudno jest sprzedać pojazd używany.

W Polsce wynajem długoterminowy spopularyzowało Iveco, które stworzyło taką ofertę w 2013 roku. – Miniony rok był bardzo dobrym rokiem dla Działu Wynajmu Scania Polska – zaznacza kierownik działu wynajmu pojazdów Scania Polska Magdalena Dobosz. – Zainteresowanie wynajmem na polskim rynku wciąż rośnie – dodaje kierownik. Wskazuje, że na rynek wchodzi nowe pokolenie kierowców i właścicieli firm transportowych, mające świadomość, że do prowadzenia firmy transportowej i odniesienia sukcesu, posiadanie pojazdu na własność nie zawsze jest konieczne.

Po kapitał sięgają także większe od Hama Polska firmy. W lipcu 2019 roku TIP Trailer Services wykupił od Societe Generale austriacką Pemę. Działa ona od 1976 roku i zarządza flotą liczącą przeszło 19 tys. jednostek.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Spożywcza logistyka

Obsługa sieci spożywczych pozwoliła FM Logistic stworzyć ogólnopolską sieć dostaw. Niepostrzeżenie, przy okazji obsługi ...

Świąteczne szaleństwo zakupów

Logistycy radzą zrobić zakupy świątecznych prezentów jeszcze w listopadzie, aby uniknąć spóźnionych dostaw. Tylko ...

Jak dzielić deficytowe zezwolenia?

Przewoźnicy podzieleni w sprawie nowych zasad dystrybucji zezwoleń zagranicznych. Posiedzenie Parlamentarnego Zespołu na rzecz ...

Gorzej w przewozach cargo

Przewozy lotnicze ładunków zmalały w 2019 roku. IATA podała, że w 2019 roku lotniczy ...

Auta z Łodzi do Chengdu

Niemiecki operator logistyczny Mosolf, specjalizujący się w przewozie samochodów gotowych będzie przewoził auta z ...