W sierpniu wzrósł popyt na ciągniki siodłowe

Coraz więcej samochodów kupują przewoźnicy krajowi.

Publikacja: 05.09.2020 09:25

W sierpniu wzrósł popyt na ciągniki siodłowe

Foto: Scania Truck Range

W sierpniu rejestracje ciągników siodłowych były o 3,3 proc. wyższe niż w sierpniu 2019 roku. Zarejestrowano 904 takie pojazdy, gdy samochodów ciężarowych o dmc powyżej 3,5 tony 1382, czyli o 0,9 proc. więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

Od początku roku rejestracje samochodów ciężarowych wyniosły 11 183 sztuki, o 43,6 proc. mniej niż rok wcześniej, zaś ciągników siodłowych zarejestrowano 7663 sztuki, o 47,6 proc. mniej niż rok wcześniej.

Importerzy podkreślają wysoki popyt we wszystkich segmentach ciężarowego rynku. – Bardzo uaktywnili się przewoźnicy krajowi – zaznacza dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Małgorzata Kulis. – W przypadku transportu międzynarodowego znacznie częściej mamy do czynienia z wymianą floty niż jej rozbudową – dodaje. Volvo jest także zadowolone z wielkości portfela zamówień.

Czytaj więcej w: PFR zapowiada wrześniowe kontrole

Rejestracje samochodów dostawczych o dmc do 3,5 tony zanotowały 20,9-procentowy spadek do 4 832 aut, o tysiąc mniej niż w lipcu 2020 roku. Od początku roku segment zanotował 24,8-procentowy spadek do 35 285 aut.

Wszystkich importerów dotknął spadek cen samochodów używanych, zarówno ciężkich o dmc 16 ton jak i lekkich, o dmc 3,5 tony. Zniknęły atrakcyjne odkupy i przewoźnicy wydłużają czas użytkowania samochodów z dwóch do trzech-czterech lat.

Rośnie popularność napędów gazowych i większe zamówienia mogą być realizowane tylko w  przyszłym roku.

Czytaj więcej w: Powoli przybywa stacji LNG

W podziale na marki w ogólnym rankingu sierpniowych rejestracji samochodów o dmc powyżej 3,5 tony pierwsze miejsce zajął Mercedes-Benz przed MAN, DAF i Volvo, wynika z danych PZPM.

Po ośmiu miesiącach najpopularniejszą marką pozostaje DAF przed Volvo, Scanią i MAN. Wynik na koniec roku będzie zależał przede wszystkim od dostępności samochodów. Po zamrożeniu gospodarki i wygaszeniu produkcji fabryki z trudnością radzą sobie z nadążeniem za popytem. Zamówienia napływają z całej Europy.

W sierpniu rejestracje ciągników siodłowych były o 3,3 proc. wyższe niż w sierpniu 2019 roku. Zarejestrowano 904 takie pojazdy, gdy samochodów ciężarowych o dmc powyżej 3,5 tony 1382, czyli o 0,9 proc. więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

Od początku roku rejestracje samochodów ciężarowych wyniosły 11 183 sztuki, o 43,6 proc. mniej niż rok wcześniej, zaś ciągników siodłowych zarejestrowano 7663 sztuki, o 47,6 proc. mniej niż rok wcześniej.

Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności