Unijne ożywienie w zakupach ciężarówek

Publikacja: 23.10.2020 11:51

Unijne ożywienie w zakupach ciężarówek

Foto: Scania Truck Range

Niemcy stabilne, duże wzrosty we Włoszech i w Hiszpanii. W Polsce odstraszają od zakupów czerwone strefy.

Wrześniowe rejestracje samochodów ciężarowych o dmc powyżej 16 ton w EU, krajach EFTA i Wielkiej Brytanii były o 5,8 proc. mniejsze niż rok temu, wynika z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA.

Czytaj więcej w: Niezbędne nowe zasady wynagrodzenia kierowców

Wśród dużych rynków największe spadki zanotowano w Wielkiej Brytanii (niemal 22 proc. do 3,2 tys. aut), Polsce (o 14,4 proc. do 1,8 tys.) oraz we Francji (o 5,4 proc. do 3,5 tys.). Wzrostami mogą pochwalić się: Włochy (o 33,6 proc. do 1,3 tys.) i Hiszpania (o niemal 12 proc. do 1,6 tys.). Niemcy pozostały na ubiegłorocznym poziomie (zmiana w górę o 1,8 proc. do 4,5 tys.).

Po trzech pierwszych kwartałach rejestracje w klasie ciężkiej są o jedną trzecią mniejsze niż rok wcześniej. W segmencie o dmc do 3,5 tony rejestracje zmalały o 23,6 proc.

Czytaj więcej w: Zaskakująco szybkie odbicie w transporcie

W Polsce po pierwszych dwudziestu dniach października rejestracje samochodów ciężarowych o dmc powyżej 3,5 ton zmalały o 6,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego do 1491 pojazdów, podlicza Polski Związek Przemysłu Motryzacyjnego.

Jest to o 21,4 proc. więcej niż po dwudziestu dniach września br. Sprzedawcy informują, że wprowadzenie czerwonych stref zmniejszyło napływ zamówień.

Niemcy stabilne, duże wzrosty we Włoszech i w Hiszpanii. W Polsce odstraszają od zakupów czerwone strefy.

Wrześniowe rejestracje samochodów ciężarowych o dmc powyżej 16 ton w EU, krajach EFTA i Wielkiej Brytanii były o 5,8 proc. mniejsze niż rok temu, wynika z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach