W nowym PBDK do 2030 roku z perspektywą do 2033 roku zostały uwzględnione takie inwestycje jak:
- droga ekspresowa S5 na odc. Sobótka (S8) – Świdnica – Bolków (S3)
- droga ekspresowa S6 Zachodnie drogowe obejście Szczecina,
- droga ekspresowa S8 na odc. Boboszów (gr. państwa) – Kłodzko – Wrocław (Magnice),
- droga ekspresowa S16 na odc. S61 (Ełk) – S19 (Białystok),
- Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej w ciągu autostrady A50 oraz drogi ekspresowej S50,
- droga ekspresowa S12 na odc. S74 (Kozenin) – S8 (Łódź Południe).
Łącznie na inwestycje rząd przeznacza 291, 4 mld zł, z tego fundusze krajowe wyniosą 248,8 mld zł, a unijne niemal 40 mld zł, czyli jedną szóstą krajowych.
Zadania z załącznika nr 1 mają wartość 186,9 mld zł, z załącznik nr 2 wartość 101,9 mld zł. Rezerwa na waloryzacje kontraktów sięga 3 mld zł. Załącznik nr 2 obejmuje inwestycje z dotychczasowego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023, z finansowaniem zapewnionym z Krajowego Funduszu Drogowego i kończącej się perspektywy unijnej. Niektóre zadania będą finansowane z nowej perspektywy.
Załącznik nr 1 obejmuje wyłącznie projekty przewidziane do realizacji po styczniu 2021 roku i finansowane z KFD oraz nowej perspektywy unijnej 2021-2027.